torsdag 13 mars 2008

Zink, zink, zink!

För tillfället kvittar det villken butik jag än är så kommer jag alltid hem med ungefär samma sak, i alla fall samma material - nämligen zink.
Förra inköpet var den söta ljuslyktan som numer står i sovrummet. Senast var det dessa söta zinkkrukor som fick följa med efter mitt besök i butiken A mouse in a house.
Stora härliga krukor i lite råare stil, men endå så söta och charmiga med den fina kanten runt krukan.
Är faktisk ganksa så stolt över att fortfarande hålla dessa två blommor vid liv. Det är över ett år sedan jag klev in i blomster affären och bad om två krukväxter som klarade sig utan vatten och tålde allt för mycket solljus. När det gäller växter är jag född med tummen mitt i handen. Antingen vattnar jag på tok för mycket eller så glömmer jag helt bort de.
Men man kan ju inte vara bra på allt eller hur!

Bild: Privat

Bild: Privat

Bild: Privat



44 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken jättefin kruka! Ja, zink är riktigt snyggt både inne och ute. Såg du mitt inlägg om IKEA-nyheterna? Ha en härlig kväll!

Nettan sa...

Den var ju fin, älskar oxå zink & ska införskaffa några på nästa veckas shoppingtur i Örebr =0)
Kram Nettan

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fin kruka!
Skönt att det finns fler än jag som inte har säeskilt gröna fingrar :)
Ha en bra kväll.
Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Det är ju snyggt så självklart är det något man gärna öppnar upp plånboken för!

Önskar dig en riktigt skön helg, kram!

Ljuva ro sa...

I Zink I like it ;-) Jättefin kruka! Zink är så fint, passar så bra året om!

Lage Winblad sa...

Så söt kruka! Jag är likadan med växter, har precis tagit livet av två orkidéer. :-(
Hoppas vi ses snart!
Kram Clara

Millas hem sa...

Såg din rubrik...ZINK!!
Jag säger som du...kommer jag hem med ngt nytt är materialet ofta zink. Varför? Ingen aning men det är så charmigt! Ditt M är jättefint!
Jag hade kanske oxå valt M som i Milla. C är inte lika fint och inte lika stadigt förmodligen!:)
Tycker om de rostiga bokstäverna oxå!
Ha en trevlig helg!
Kram Camilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Zink är verkligen vackert... Mari

Kalkstenssommar sa...

Sååå snygg kruka!!

Jag är också väldigt insnöad på zink just nu, mannen uppskattar inte alltför mycket "tidningskorgen" i köket....


Vad heter blomman, skulle behöva en så där tålig sak jag också.

Kram L

Emma sa...

Hihi...känner igen det där med gröna fingrar (inte)Har samma problem, vattnar antingen på tok för mycket eller inte alls!!!Jättefina krukor och bra att du lyckats med blommorna=)Kram emmsan

lottens vita och gröna sa...

oh vilken kruka, gillar!!! zink är väldig fint mot det vita ljuva! a det gott! kram lotten

IKT i min vardag sa...

Så söt kruka! I like zink to!

Kram

This is Kia sa...

Zink är väldig fint och passar alltid i hemmet. Du är inte ensam om att inte ha gröna fingrar, men på sistone har jag blivit mer noga med blommorna.

Kramar Kia

junhe sa...

jättefin zinkkruka! jag köper mina zinksaker hos zinkbaljan i eslöv...trevlig butik med bra priser =) ha dt gott/ mvh junhe

Tjohalia sa...

Det är samma för mig, alltså delen med att inte ha gröna fingrar. Kram Sandra

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vacket med Zink ju!!!!

Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* W I T H E ♥ L O V E *~~

Vita maränger sa...

Zink är fint i alla varianter.
Ha en bra dag.
KRAM

MiaMaria sa...

JA, zink är så vackert!

Och det är svårt att hålla växterna vid liv ibland förstår inte vad man gör för fel.

Ha´det så gott!
Miamaria

Margareta sa...

Kul att du, cockerägare och allt, var inne och hälsade på hos mig.
Själv har jag besökt dig tidigare men tror inte jag lämnat ngn kommentar.Men det gör jag nu. Trevlig blogg och lite extra eftersom du gillar cockerspaniel, min favvohund som barn. Gillar dom fortfarande även om hos mig bor en annan trevlig ras. Bichon Havanais. Trevlig helg. Solen skymtar fram lite bland molnen. SMHI till trots.
Kram, Margareta

Lilla Blanka sa...

Jag älskar också zink, och så gör de ju så snygga saker i zink för tillfället :) Krukan är jättesnygg!
Och bilderna jättefina som vanligt :)
Kram & ha en bra helg!
Mia

Anonym sa...

hej!! krukorna är jättefina, gillar kanten runt om. ser både ruffa ut, men samtidigt lite åt det gulliga hållet, precis min smak :)

hoppas du får en trevlig helg. ser fram emot schlagerfinalen imorgon, jag hoppas Börn vinner, *ler*.

stor kram Sara

My White Cottage sa...

Ja, kan bara hålla med - älskar också zink! Känns som man aldrig får nog... *hihi* De här blomkrukorna var jättefina!

Klart ni ska flytta ut till landet! Ni kanske ska hyra in er i vårt undantag när det är klart och prova-på-bo ett tag! *haha*

Ha en skön helg! Kram Jenny

Mamma C sa...

Zink är snyggt, och krukorna var urläckra. Det är kul att du klarat blommorna då :-)
Ha en bra fredag
Mamma C

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Det är sååå fint med zink.

~~*Ha en underbar helg*~~
KRAM PERNILLA

Helena Dovier sa...

Vad kul att du gillade hyllan och grejerna! Håller helt med dig om att zink är väldigt snyggt. Och din träbokstav är ju bara helt ljuvlig. Jag känner ett stooort ha-begär över ett H i likadan stil :-). Ha en trevlig helg!
Kram från Helena

jennys hus sa...

vad snygg krukorna var!! gillar det vågiga:) Kram/jenny

Vecka - Vecka sa...

Fina krukor! Zink är alltid snyggt!
Kram Lotta

Anonym sa...

Tjusiga! ja, jag har inte ens hittat vilken stil jag vill ha på krukorna här hemma, jag har två blommor, haha! Oftast dör de snabbt.. Allt bra? Kram

små vackra ting sa...

Superfin kruka! Håller med om att den vågiga kanten ger den det lilla extra. Hårt och mjukt i ett.
//Cecilia

☆Therese sa...

Jeg er også slik at jeg har vanskelig for å gå forbi noe fint i zink uten å kjøpe det :-)
Krukken din er kjempefin !!

Anonym sa...

Vilka fina smycken du gör. Har själv funderingar på att gå en silversmideskurs till hösten.
Fin blogg, kommer att besöka den igen.
//Anette

Linda sa...

Vad glad jag blev att jag ramlade in på din sida..så mycket fint! Jag är också helt galen i zink, jobbar i butik och varje gång vi får varor från Danmark så blir jag överlycklig för jag vet att det innebär en massa zink:) ha en trevlig kväll.
Kram Linda

Vilka superläckra halsband föresten!

Jes/Vita villa vila sa...

Underbara krukor, underbara bilder och vilken härlig bokstav i förra inlägget! Supermysigt som alltid hos dig vännen ☺

Önskar dig en underbar helg! Kram JES ♥

Flickan på landet sa...

Zink är så snyggt. Det får man inte för mycket av =)

Anonym sa...

Tack tack =) Det är så kul att pyssla på kvällen när lillan somnat! Ja gummistövlarna hittade jag på Coop på Jägersro i Malmö, var där förra helgen igen och då fanns de fortfarande där! Pottskåpet gjorde sig bättre i vitt tyckte jag med, och nu är det stora funderingar på dränga-soffan.. =) Ja, men jag slår en pling i veckan så hörs vi! Kram

White Season sa...

Zink är så bra, för man tröttnar aldrig på det och det håller alltid! Jätte fin kruka du visar! Vattenkokaren är från Alessi och är elektrisk, jag hade bara ställt den på bordet för att få bättre ljus denna gråa dag, men det är ju det som är så bra att det bara är att ställa den så när man har fika gäster hemma eller så...den är nog ganska dyr, fick den i present, så den kan vara bra att önska sig :-) Har haft lite tid över denna vecka därför har jag inte tittat in här tidigare, vackra inlägg som alltid. Kram Malin

Helene på Rörvik sa...

Så fina zinkkrukor, och grönaväxter. Gillar zink både ute och inne.

Ha en fin helg!
Kram Helene

Lila sa...

Håller med!! Zink är jättefint.

Kramis L

Annika sa...

Jättefina krukor! Finaste zinkkrukorna jag har sett! Och vilket fint M du har - det är så snyggt med bokstäver! Ha en riktigt fin lördag! Kram

Gulligan sa...

Söta krukor! Tycker om ängeln!

Anonym sa...

Zink är ju bland det finaste man kan ha speciellt till blommor.Gröna fingrar det har inte jag heller men jag försöker och försöker.Kram Katta

Anonym sa...

Zink är verkligen vackert! Speciellt nu på våren : ) Jag har inte heller gröna fingrar... tar oftast död på allt grönt ; )

Villa Hemma sa...

Haha, vet precis hur det är *sitter m zinksaker upp till öronen* :-D

John Smith sa...

Är väl en sk sköljskål! Egentligen inte en kruka...