söndag 10 februari 2008

Tänk vitt!

Under gårdagens lunch hann jag med en runda till Återbruket, den lokala loppisen. Har man tur här så kan det finnas ganska mycket kul att fynda.
Har under en kort tid varit på jakt efter en byrå som jag hade tänkt att ha inne i garderoben. Har en lite större så kallad gå in garderob, där den skulle passa utmärkt. Fast nu har jag börjat ändra mig lite, kanske hamnar den i sovrummet istället, vi får väl sen när den väl är klar.
Här är en del jobb med den, men ni får tänka vitt - så kanske ni kan se det framför er hur den kommer att se ut.
Fick citatet från min moster, tänkte att de måste jag bara dela med mig.
Ha en trevlig helg!

Vitt………….
Är inte frånvaro av färg;
Det är lysande och bejakande,
Lika påtagligt som rött,
Lika definitivt som svart………..
(CK Chesterton (engelsk poet och journalist, 1874-1936)
Bild: Privat

Bild: Privat

34 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Japp, jag kan tänka mig... :) och den kommer bli UNDERBAR!
Skall bli jättekul att se den sedan!
Kram
Mia

Anonym sa...

det kommer att bli SUPER!
väntar med spänning på resultatet!

Vårt lilla hem sa...

Kan tänka mig att den kommer bli helt perfekt! Så fin stil!

Ha en fin kväll! Kram! Jenny

Anonym sa...

Din blogg är alldeles underbar, jättefina bilder och så mysig stil! Mvh Ida/Bara ögonfröjd

Stämningsfullt sa...

Så sant som det är sagt! Jättefin beskrivning :)
den där byrån kommer att bli jättesnygg som vit!
Kram.

My White Cottage sa...

Den kommer att bli såååå fin! Förstår att du känner dig nöjd med den!

Ha en skön söndag!
Kramar Jenny

Ann-Catrin sa...

Morrn!!!
Oh den kommer att bli så fin...så snygga ben!!
kram A-C

Hanna sa...

Fin byrå! Den kommer bli jätte fin i vitt!!

Mitt vita staket sa...

Hej...lämnar ett litet avtryck..första gången jag va här..jättemysig blogg...Kram.Sussie

husnummer30 sa...

Nätt och fin design. Den kommer att bli mycket bra i vitt.

Ha det bra! //Jill.

Beas sa...

Vilken underbar form byrån har...den kommer bli superfin. Citatet var great...skulle gärna vilja rama in det eftersom många i min omgivning säger "Men..ska du inte ha lite färg också?" ;-)

Kram Bea

Solsjö - Under en vind sa...

DEn kommer bli kanonfin!!!

Hoppas att helgen varit toppen! Kram!

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åh vilken fin byrå - den kommer bli superfin! Vilket bra citat! Stämmer ju verkligen och ja, det finns endel människor som kan behöva "påminnas"...

Ha en toppenkväll!

En inredoholic sa...

Jag ser det framför mig.. kommer bli super!!

Bra citat, I like!

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken härlig byrå!!! Den vill nog komma ut ur garderoben ;) när den är klar hi hi!

Önskar dig en jättefin vecka vännen,

Jes

Radhusdrömmar sa...

Den blir nog väldigt fin när den blir vit!

Ha det gott!

Kram Johanna

Anonym sa...

hej! byrån kommer att bli superfin. Tycker mycket om loppisfynd, speciellt dem med mycket jobb innan de blir som man vill ha dem. Då kommer man värdera dem mer för allt slit man lagt ner! Ska bli kul att se den sedan!

Bra citat!

Kram Sara

Evelinas hus sa...

Vilken fin byrå! Jag ser den framför mig i vitt, kommer bil jättefin.
Jag lägger en liten länk till dig från min sida. Ha en bra dag.
Kram Caroline

me and alice sa...

Hej!
Byrån kommer bli ursnygg.
Gillar citatet, det måste jag skriva ner...
kram Susanne

Anonym sa...

Halsbandet blev perfekt! Som vanligt kan jag inte hålla mig till själva dagen så han fick det tidigare ;) Nu hänger det runt halsen på R och är väldigt fint :) Han tyckte det var jättecoolt att en smyckesdesigner gjort det speciellt åt honom ;) Thumbs up! Kramkram

Tea Kristin sa...

Den er kjempefin!!! :) Kan tenke meg at den blir nydelig i hvitt!! :)

Anonym sa...

tack för kommentaren på bloggen. Jag hade en underbar födelsedag. skönt att bara ta det lugnt, och bara göra saker man verkligen vill göra.

Ha en underbar måndag!

Kram Sara

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilken härlig byrå.den kommer säkert att bli underbart fin.

Kram Pernilla

Helena Sjögren sa...

Synd att gömma den i en garderob, den kommer bli så fin vit.
Lycka till med målandet / helena

Anonym sa...

Jo då, jag ser den framför mig i vitt.. Den kommer bli hur fin som helst!! :)
1 timme kvar till lunch tycker dagen sniglar sig fram.. men det är kanske för jag inte känner mig hundra bra idag..
Ha en toppen dag nu!
kramar

Fröken Fräken sa...

Stor potential! Det är så snyggt med möbler som skåp och byråer som står på ben, det blir luftigare dessutom. Och svängda ben är ju ett extra plus!

svartataket sa...

Ja det kommer att bli supersnygg! Det rä alltid kul att fynda!

Jenny sa...

Vilken underbar byrå!

Kram Jenny

My little footprints sa...

Så fin kommode å finne på loppis! Den kommer nok til å bli veldig fin i hvit!
Klemmer fra Beth

Fredrik / Vit design sa...

Jag ser vitt framför mig, och jag ser ursnyggt! Det kommer ju bli hur bra som helst! Kul att du håller din fina klass på bloggen.. Nu ska jag nog kunna besöka den oftare. kramkram

Anonym sa...

Den kommer bli hur fin som helst ju! Visa bild efteråt!!

Anonym sa...

Det kommer att bli alldeles toppen i vitt. Det är så kul med gamla nötta saker som man kan fixa till och måla så att de blir som nya!

Jo sa...

Den kommer nog att bli finfin! Håler på med liknande projekt själv just nu. Visst känns det bättre att återanvända saker? :)

Anonym sa...

http://www.vitdesign.se/