lördag 22 december 2007

Jag har blivit med gris!

Här kommer då lite bilder på min julklapp till mig själv. En helt underbar och söt liten Maileg gris, visst är han bara för söt.
Har kollat runt lite hos er andra och sätt dessa underbara danska leksaker och när jag hittade denna på nätbutiken http://www.designdirekt.se/ kunde jag inte motstå honom längre.
Föll för den gråa grisen som matchar vårat hem. Bäst av allt är insidan av öronen som är röda med vita prickar.
så nu står han i fotöljen här hemma och lyser upp våran tillvaro.
På bilden ser ni även en glimt av en annan ny detalj här hemma, men mer av den en annan dag.

Bild: Privat

Bild: Privat

Bild: Privat



31 kommentarer:

Maria sa...

Alldeles underbar !!!

Önskar dej en god jul !

Vårt lilla hem sa...

Åh så söt! Det är ju så man blir kär! Får nog ta och beställa mig en gris jag med :)

Kram, Jenny

Anonym sa...

hihi! helt underbar ju! =)
påminner lite om lotta på bråkmakaregatans "bamsen"

lovley som sagt! =)

kram

Anonym sa...

Maria, gud vilken söt gris! Blev ju nästan lite avis då jag verkligen tyckte den var charmig=) Hoppas du myser i din ledighet!! Kramar

Färjtorp sa...

Nääääe va söt gris =)
Vill haaa..
Kram.

Goa sa...

Jordens vackraste!
Precis som bilderna från ditt förra inlägg!

Julkramar till dig...från mig!

Anonym sa...

Hihi, den var ju bara för söt!

Anonym sa...

Vilken underbart söt liten gris! Vad sugen man blev att skaffa en egen! Snyggt att den är grå med.

Jes/Vita villa vila sa...

Nej men ååååååå finns nasse i grått också? Vi har den blekrosa varianten men nu blir jag ju bara såå sugen på en gråing också! Sonen fullkomligt älskar den där grisen så det kanske får bli en till? Hi hi!

Önskar dig en riktigt
GOD JUL!

Kram Jes

Marie sa...

Grisen är alldeles underbart söt! Mina flickor kommer att få varsin i julklapp av tomten.

Ha en riktigt härlig jul!
Kram Marie

Ljuva ro sa...

Men så söt! Har nyss köpt en rosa gris som jag tokgillar! Den gråa var verkligen fin den med!

Ann-Catrin sa...

Åh det var en helt underbar tjock liten gris...måste genast gå in på den sidan...vull oxå ha!
Kram A-C

Anonym sa...

Men "bamse" grisen då! :)
Underbar julklapp till dig själv!
kram!

NICOLINAS BONING sa...

Vad julfint och fräscht det är hemma hos dig!
God jul och kram/Birgitta

Lilla Blanka sa...

Åh den är ju sååå söt!!!
En annan som är söt är ju Lufsen, va go han ser ut där på fällen!
Kram Mia

Tingeltangel sa...

Vill bara önska dig en riktigt god jul.

hugan sa...

åååå grisgalen som jag är så måste jag nog ta mej till den där sidan!!
den var hur sör som helst!
God Jul på er!

Inaktiv gammal blog sa...

Vilken jättesöt gris! Tackar för länktipset där du hittade den. De hade mkt fint. Ang golvet... jo, du kan tro att jag e sugen på det vita golvet jag också. Tack vare det du berättat om det satt jag och kikade och funderade över det i säkert en halvtimme på Ikea. haha! :-D Kanske släpar hem en provförpackning av det också nästa gång.

MiaMaria sa...

Underbar gris!

Önskar dig en underbar JUL!
Miamaria

Fredrik / Vit design sa...

Haha, så fin! Jag vill också bli med gris... Jag blev för visso med toa igår.. Det kommer komma en uppdatering på det senare idag.. kram

Vackrare vardag sa...

Ja, visst är dom söta! Här finns en inpaketerad under granen till lilleman;)

Tack för besöket inne hos mig! Du har hunnit med så mycket nytt och inspirerande här sedan jag kikade in senast. Ha en riktigt god jul!

Lallis sa...

God Jul, goa du!
Hoppas att din/er julhelg blir fin och harmonisk och full av gemenskap och glada stunder.
Kram Lallis

n o r d i n g å r d e n sa...

Å NEJ!!! Har du hittat en sån gullig varelese, en sån vil jag ju ha: ) Han var ju bara för fin och passade utmärkt hemma hos dig!! Jag har inte köpt ngn ännu, har ju fått lite tips om var jag kan finna honom och nu fick jag ett tips till, tack för det!!En riktigt GOD JUL med nya nassen önskar jag dig! Mari. ( fina foton på honom med..)

Lilla Blanka sa...

Ville bara titta in och önska God Jul vännen!!!
Kram
Mia

Anonym sa...

Alla mina bloggvänner, nära och kära,
jag omsorgsfullt skrivit ner
och varje år vid julens tid
jag tänker extra på er.

Jag skickar ett julkort
som adresserat är till dig
För du på blogglistan finns
och likaså i hjärtat på mig.

Av alla de jag genom bloggen träffat
även om stunden var lång eller kort
är du en av dom
jag ej vill glömma bort.

Den här, denna anda av julen
som för alltid och alltid kommer bestå & skina
må den lämna sin varmaste julehälsning
i hjärtat på dig och dina.
~God Jul~

Kram vännen!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

GOD JUL MED MYCKE MYS ÖNSKAR JAG DIG Å DE DINA!
KRAMAR Pernilla

Ps.jag har oxå blivit med gris..hihi

Anonym sa...

God Jul, må tomten vara snäll!!!

Goa sa...

God Jul önskar jag dig och din familj...med massor av värme och mys!
Mina varmaste julkramar

Linda sa...

GOD JUL och en önskan om en mycket god fortsättning!

kram Linda

Designe sa...

Ha en riktigt GOD JUL! Kram Signe

Vårt lilla hem sa...

Önskar dig en riktigt mysig och fin fortsättning på julen!

Kram, Jenny