fredag 30 mars 2012

Är jag snål?



Var går gränsen mellan snål och praktisk?? Jag vill hellre kalla mig praktisk än snål. Vissa saker har jag svårt att betala dyra pengar för när jag kan fixa det gratis eller billigare själv. Som riset här tex. Stod utanför blomster affären och drog i kvisthögen som de skulle ha 95:- för. Då tog snålheten över, eller praktiskheten
(kan nog inte säga så men ni förstår vad jag menar) och jag knallade hem i trädgården. Utrustad men en sax gick jag loss på buskarna här hemma. Så var det klart, billigt blev det oxå, gratis! Tror ingen av er märker skillnaden, för det gör inte ens jag!

8 kommentarer:

Liza sa...

Jag föredrar praktisk också! Blev ju hur fins som helst med kvistarna!
Trevlig helg!
Kraaaaam!
Liza

Elin - Ett Hem sa...

Föredrar också praktisk. Och det är ju himla kul och trevligt när man bara kan gå ut i trädgården och hämta in lite kvistar. Och ännu bättre blir de i sommar när man kan plocka sina egna blommor!

Ha en fin fredag!

Anonym sa...

Jag köpte ris igår - på torget i Ystad. För 10:-. Klart prisvärt tycker jag. Fast det var bara vanligt björkris. Ditt ser "exklusivare" ut. Snyggt!

Tina sa...

Jeg kaller det smart eller lur som vi sier i Norge:)

Genialt!
god påske til deg:)

Maria sa...

Till anonym!
Ja gud 10 spänn det var billigt!!!

Linda - Harmony Home sa...

Jag föredrar också helt klart praktisk! Så mycket trevligare att gå ut och plocka sitt eget.

Trevlig helg!

House number 11 sa...

Superfint och praktiskt!
Trevlig helg!
Kram Jenny

Anonym sa...

Mycket praktiskt.Jag gör likadant.Blev jätte fint.

Eva