måndag 22 december 2008

Dan före dan före dan!

Ännu en sak jag kan stryka på min "to do list" nu är det verligen inte mycket kvar. Julbad för Lufsen, villket han får i morgonkväll (säg inget till honom då går han nog och gömmer sig), sen är det nog klart och jag är redo att fira jul med familjen.
Pepparkakorna är bakade, tillsammans med mormor som vanligt, julgodiset är gjort blev kanderade mandlar, mandeltryffel och kola - helt enligt Leilas recept.
Två dagar kvar på jobbet, trist - händer inte allt för mycket sitter mest av tiden för tillfället, men sen väntar ett par dagars ledighet, skönt!
Hur går det för er då, snart klara med alla julbestyr och redo att bara njuta av julen?
Tänkte klämma in ett inlägg till under morgondagen så jag väntar tills dess att önska er en god jul.







Bild: Privat



11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du har gjort det. Julbad låter ju trevligt för hunden, men gillar han det? :-)

Önskar dig en supergod jul!
Kramar Benita

Husbysjutolfts sa...

Jag har massor på min to do list..handla sista julklapparn, baka märta limpor, städa, pynta,,slå in julklappar, garnera barnens pepparkakshjärtan som dem gjorde för 2 veckor sen :-O
osv osv...men men det ordnar sig.
Sista handlandet ska jag klara av i kväll, imorrn jobbar jag halvdag och sen är det hem och baka och dona det sista.
Julafton ska vi bara vara med varann...inga måsten alls.
KRam

Skatan sa...

Allt väl här! Det går inte så fort eftersom jag har den lille som skall ammas och skötas hela tiden...men, det det blir det blir det :)

Julbad - ja du, det låter som någonting för hela vår familj!

Kram och god jul :)

Hem och Lycka sa...

Hihi, nä, jag ska inte yppa nåt för Lufsen ;-)

Din skål är så himla fin och snyggt med pepparkaksformar i - enkelt men vackert. kram

rosenskära sa...

Här är det mesta klart, bara lite matlagning kvar. Ska baka ett hasselnötsbröd och plantera en STOR julros.

Kram/Lena

Radhusdrömmar sa...

Kul med lite bak av julgodis, det är ju alltid uppskattat!

Ha en riktigt God Jul!!!

Kram Johanna

My White Cottage sa...

Kikar in för att önska dig en fin jul! Vår Morris gillar inte heller att bli badad/duschad så jag tror han förstår Lufsten! ;)

Julkramar från Jenny

Från koja till slott sa...

Jag blev klar idag med allt mitt! Sista klapparna handlade och julen har flyttat in här hos oss på allvar nu med gran och allt! Längtar redan tills nästa jul då allt här förhoppningsvis är färdigrenoverat och precis som man vill ha det! Nu detta året får det bli som det blir helt enkelt!

Önskar dig en God Jul!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Vilka ljuvliga!
God Jul!

Anonym sa...

Önskar dig en God Jul & Ett Gott Nytt År! Får passa på nu när jag har tid att sitta vid datorn : ) Tack för alla de inspirerande inläggen och de vackra bilderna du delat med dig av det senaste året! Ser fram emot att få följa din blogg även nästa år.

Kram Maria

::fina:: sa...

Hihi lille Lufsen ska bli så fin, så fin! Vår lilla blev julklippt igår, hon var inte alltför glad hon heller men fin bidde hon! Önskar dig och de dina en riktigt God Jul!
~Josefine