tisdag 11 mars 2008

Ett litet tips!

I fredags efter jobb tog jag bilen och körde mot Sjöbo. Där ute i skogen ligger en urmysig liten butik som heter A mouse in a house.
Ägaren Marita har en underbar gårdsbutik där hon säljer det bästa ifrån olika leverantörer. Här finns alltid något som bara måste få följa med hem.
Denna gången blev det två saker, den första ser ni här nedan.
M som i Maria, det kunde inte bli bättre.
Den vitmålade träbokstaven står numera på sängbordet brevid min säng.
Så har ni vägaran förbi Sjöbo så detta en butik ni inte får missa.
Ta en liten titt in i butiken A mouse in a house eller i hennes blogg.

Bild: Privat

Bild: Privat


48 kommentarer:

Lage Winblad sa...

Hej hej! Försökte ringa dig för en stund sedan, har en liten fråga. Kolla gärna in min blogg!

Hör av dig när du har möjlighet.
Kram

Anonym sa...

hej maria! vilken mysig butik det verkar vara, synd att man bor lite längre upp och inte kan ta sig dit.. Ditt M är jättefint, passar bra in i din mysiga stil.

tack för de fina orden på min blogg. Blev så glad! Jag har definitivt saknat dig och din blogg med, du ger mig så mycket inspiration med dina fina bilder och rolga texter och tips.

Här trivs vi hur mycket som helst, är som at leva i en dröm, dock en stökig sådan för tillfället. men det reder sig nog. hoppas allt är bra med dig. har uppdaterat bloggen idag, modemet är på plats.

stor KRAM
Sara

Tjohalia sa...

Vilket härligt M du har köpt. Det är så snyggt med bokstäver :) Kram

Anonym sa...

Vilket fint M du har köpt..inspirerande blogg du har...

Anonym sa...

Jätte fin! Ser ut som de bokstäver jag beställt från Country By Mail men ej fått hem ännu. Har såklart oxå beställt ett M för Maria ett & tecken samt ett T för min sambo hi hi ; )

Kram Maria

IKT i min vardag sa...

Att bokstäver kan vara så vackra! Samt skapa ett sådant vill-ha-begär hos mig...Det ser ut att passa perfekt hemma hos dig!

Har varit inne och tassar på hennes blogg innan, den är mysig...

Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilket vackert M!!

Kram Annica

This is Kia sa...

oJag har besökt hennes blogg flera gånger, det verkar vara en riktigt fin butik. Vit trä bokstäver är rikitgt fint. Jag är också sugen på att inhandla såna bokstäver. Vilken gullig och bullig lampa, är det Åhlsen?

kramar Kia

Jenny Oak Fae sa...

Vackert M !

Ja, den butiken får jag nog ta och besöka någon gång :)

Kram, Jenny

<3

lottens vita och gröna sa...

vilket m!!! sak kolla bloggen, tack för tipset! kram lotten

svartataket sa...

Vad fint! Man ser så mycket bokstäver nu..man kanske ska slå till på något själv snart..

Beas sa...

Härligt! Tack för tipset! Bokstaven är jättefin, jag skulle vilja ha något liknande. Själv köpte jag mig ett stort vackert "N" idag i järn.

Kram Bea

Cattis sa...

Hej Maria!!

Måste tacka än en gång för de fina hjärtanen!
Har en liten förfrågan om ja skulle kunna få ha din blogg på min väldigt nystartade blogg???

Kram Cattis

Stämningsfullt sa...

Hej!
Tack för tipset! Jag känner igen namnet så jag tror att jag har besökt den bloggen någon gång....
Ditt M var ju jättefin! Skulle gärna ha ett V på mitt sängbord :)
Ha det bra!
Kram.

Hem och Lycka sa...

Har sett hennes blogg, hon verkar absolut ha en underbar butik! Fin bokstav du fyndat och fint namn du har ;-) kram!

Tidsmästarinnan sa...

vad vackra bilderna blev, milda gråvita färger... Nu ska jag kika in hos musen i huset, tack för tipset!
Ha en trevlig kväll!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Kvällsingen!!!
Ha en go kväll!!

SNYGG!!
~~♥ Mille Mamman ♥~~

marita blücher sa...

Tack snälla !! - vad glatt överraskad och stolt jag blir över att just jag och min butik blev till ditt lilla tips. Dessutom fick jag en skojig och spännande detektivnöt att lösa - vem var trädgårdsmästaren åt min blogg??

Du och dina bloggvänner har verkligen gjort min dag idag !!!!

kramar till er alla
Marita

Svenska inredningsbloggar sa...

HHAHAHAHA.. har precis skrivit en reportage och upptäckte denna mysiga butik! Kolla min blogg.. skratt... Telepati :)

Anonym sa...

Yes! Nu är det en lampa och ikväll skall den upp i sovrummet. Jag älskar den. Blev så glad när jag hittade en kopia som kostade drygt en tiondel av vad orginalet gör!

Jag såg Claras blogg! Jag älskar hennes farfars tavlor.

Vita maränger sa...

Jag var inne på hennes blogg och tittade och den måste jag bara lägga i min länklista.
Man blir så sjuk när man besöker den. Vill ha allt.....
Inspiration till tusen fick man också.
KRAM

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt med bokstaven så där! Det var en läcker butik, jag har kikat in och konstaterat att jag ville ha allt! : ) Mari.

Mamma C sa...

Ja, det verkar vara en mysig butik och M:et var mycket snyggt.
Kram Mamma C
P.S. Jag mailade dig för ett par dagar sedan, vet inte om du sett det. Det gällde dina fina halsband du gör

www.gottablandat.wordpress.com sa...

hittade hit fran tjohalias hemsida.vad fint du har det här inne och väldigt inspirerande. hit kommer jag definitivt komma tillbaka:-) ha en bra dag!

faster atta sa...

Har precis varit inne på hennes blogg via din länk. Butiken ser härlig ut, helt i min smak!!

Nadine von herz-allerliebst.de sa...

Oh, I like these letters. We have our initials in the hall.

Have a nice day, Nadine
herz-allerliebst.de

små vackra ting sa...

Hej!
Är inne och kikar på din blogg titt som tätt och jag måste bara säga att du har det fantastiskt fint hemma. M:et är riktigt tjusigt=)
Går det bra om jag länkar till dig?
// Cecilia

Helene på Rörvik sa...

Vilket fint M du har köpt, passar ju jättebra. Fin blogg du har, jag länkar till dig från min blogg om det är OK.
Kram Helene

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan Maria!

så fint m du köpt.Den butiken är bara så mysig.har inte sett den live men på nätet å så har hon ju mina saker oxå...hihihi..

Kram Pernilla

Brunkullan sa...

Haha..jo vi har haft massor av snö. Mer än på många år!
Men nu är den snart ett minne blott om tövädret fortsätter någon vecka till.
Fast här uppe kommer ju kylan slå till igen i april som den brukar;)

Så mycket fint du visat. Har inte kikat här på ett par veckor, så det blir till att kika runt nu en stund!

Susanne

Radhusdrömmar sa...

Såna bokstäver är jättefina. Jag har köpt det till pojkarna och satt upp på väggen, fast de var lite mindre.

Ha det gott!

Kram Johanna

Helene på Rörvik sa...

Hej igen :)
Vilken bra ide du kom på!
Kram Helene

Ewa sa...

Fina bilder, och vilken mysig affär. Där skulle jag trivas.

Ja, ska du börja rida så är islandshästar en bra början. De är inte så stora, och trygga. Är det dessutom turridningshästar brukar de gå som på räls! :) De är superhärliga. Skulle själv vilja ha en islänning.

Anonym sa...

Hej maria!

tack för de fina orden på min blogg. ja, det känns verkligen rätt med allting. det är inte ens jobbigt att pendla 2 mil till jobbet varje dag.. jag njuter här hemma :)

Ja, det kanske ser ut som vi bott längre tid, men jag vill pyssla och pynta i de rum vi är mest i nu när vi målar och så, så att det känns lite hemtrevligt.. men som jag har längtat hit, så kommer jag nog pyssla ihäl mig ;)Det finns bara ett svar på din fråga, och det är: jag hinner definitivt inte med allt.. men kul är det :)

hoppas allt är bra med dig, och att du inte jobbar ihjäl dig med alla fina halsband du gör :)

KRAM KRAM

Solsjö - Under en vind sa...

Bokstäver tokgillar jag! Alltid så fint med bokstäver och text i inredning! Kram!

Villa elva-kulla sa...

Å jag bara älskar bokstäver. Låter som en toppen butik. Och dina smycken är helt fantastiska.
Ha de gott!

::fina:: sa...

Hejsan, vilken fin bokstav du inhandlat! Låter som en mysig butik det där, det är något särskilt med de där gårdsbutikerna... Nu har jag äntligen hittat en fin gardin till sovrummet, på Ikea! Bilder kommer snart.. Hoppas du har en bra vecka, pussa Lufsen från mig! ;-) Kram, Josefine

Frida sa...

Hej!Jättefin bokstav. Affären låter mysig.
Kram Frida

H A N N A S - F O R M sa...

Snygg bokstav Maria! Måste besöka butiken!

KRAM
Hanna

Villa Hemma sa...

Meeen, får ju massor av utflyktstips av dig! Hur ska jag hinna till alla? :-D

Frida sa...

Hoppas man får se den sen när den är klar! Det är bara charmigt om dom inte blir helt perfekta.
Kram Frida

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Tack för kommentaren! Jag är också förälskad i vårt kök! Ännu mer förälskad blir jag då det inte ligger sticksågar, dammsugare och spånhögar på golvet.. Och då det blir vår och man kan öppna upp fönstret och skicka ut nygräddade bullar och hemgjord saft genom köksfönstret till terassen (som inte är byggd ännu..)

Det är orättvist att det finns så mycket härliga inredningsbutiker i Sverige. Jag bor ju i Finland, och här är det inte så gott om den varan..
Kram, Lotta

Ann-Catrin sa...

Oj så fint det är med bokstäver...och så vackert fotat.
synd att man inte bor närmare den butuken.. verkar ju vara hur fint som hest där!
kramar A-C

sommar-rummet sa...

Snyggt M du hittat, mitt namn börjar oxå på M! Fin butik du visar men har väl en 60mil dit nånting... KRAM

Anonym sa...

Hej!
Vad kul att du hittade till mig.
min holk är köpt på Coop Forum för endast 69:- och de brukar ju ha i princip samma sortiment över hela landet så prova där.
Fint M du hade köpt. Min stora dotter har just varit i USA o där kostar dessa bokstäver bara 65:- så jag har beställt ett gäng av henne, dessa ska jag ta fram när mitt nya kök blir klart.....
Nu verkar det som om jag är värsta budget Nisse men så är det verkligen inte utan det bara råkade sammanfalla för en gång skull att jag hittat något som är både snyggt o billigt, händer typ aldrig annars....:))
Mysig blogg!
Kram Lena

My White Cottage sa...

En sån fin bokstav! Jag känner verkligen att ett besök där inom kort är ett måste! ;)

Ha en skön torsdagkväll!

Flingan sa...

Vilken fin bokstav! Jag blev sugen att skriva hela mitt namn med dessa fina bokstäver, men jag kan tänka mig att det kostar flis....
Var in och kollade på butiken och den tillhörande bloggen. Mycket snyggt fanns det..

Margareta sa...

Fin bokstav. Skulle passa hos mig/Margareta