fredag 21 mars 2008

Ett noll!

Förra lördagen då vi var i Malmö passade jag på att besöka en utav mina favorit butiker som ligger ute i Slottstaden.
Här skulle jag verkligen villja ha allt de har, porslin ifrån Greangate, vackra lyktor och massor utav zink till trädgården.
Har länge letat efter snygga siffror att sätta på grinden här hemma. Grinden som är väldigt rosig och i behov utav en målning, kommer under våren och sommaren bli uppfräschad. Den skall målas svart och prydas med dessa emalj skyltar. Kommer passa fint till den vita brevlådan ifrån Bruka som även den väntar på att vädret skall bli bättre så att den kan hängas upp.


Bild: Privat

Bild: Privat

Bild: Privat


40 kommentarer:

Mamma C sa...

Det var fina skyltar du köpt. De kommer säkert bli jättefint på eran grind.
Glad Påsk.
Kram Mamma C

IKT i min vardag sa...

Det kommer att bli kanonsnyggt...när vädret som sagt blir bättre. Här SNÖAR det igen...:-/

Påsk-kram

Helena Dovier sa...

Vilka snygga siffror! Är så himla avundsjuk på dig som har en alldeles egen grind där du kan sätta upp dem :-).
Ha en riktigt härlig påsk!
Kram från Helenea

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det härligt när man känner att det inte är alltför avslägset att börja planera för det som sker utomhus?!

Det var jättefins siffror du fått tag. Grinden blir säkert kanonfin:)

Kram Annica

ColonialEast sa...

Vilka fina skyltar du har handlat till grinden! Jag gillar också svart och vitt tillsammans. Det blir så stilfullt. En sån där kithcne aid skulle jag vilja ha och gummistövlarna är jättefina :-)
Fortsatt gla' påsk!

Nina sa...

glad påsk önskas !!

kram

En inredoholic sa...

Så fina!! Och du vilken Kitchen aid.. jag är avundsjuk!!!

Superfin!

Nu ska jag och maken till Slottstallet i mjöhult! Kanske hittar jag en tallrikshylla! Ha en riktigt skön Påsk!

Jannice

Camillas nya hem sa...

Snygga skyltar, det låter som att de kommar passa bra ihop md grinden! Glad påsk!

små vackra ting sa...

Vilka charmiga nummerskyltar.
Blir säkert riktigt fint när de kommmer på plats.
Glad påsk!
//Cecilia

Anonym sa...

Ville bara önska dig och dina nära och kära en Glad Påsk med massa mys och trevligheter!
Kram, Josephine

Villa elva-kulla sa...

Å så fina. De kommer bli toppen på grinden.
Ha en toppen bra påsk.
/ Jennie

Gulligan sa...

Det kommer att bli så snyggt!

Anonym sa...

Jättefina siffror! Kanske man kan få ett litet tips om affärens namn? Åker till Malmö varje fredag hela våren och har ibland en stubd över för lite shopping: Glad påsk!

me and alice sa...

Så snygga siffror...
Blir nog ursnyggt som allt annat du gör!
Påskkramar Susanne

Cattis sa...

Va snygga siffror! Dom kommer att sitta så snyggt på en svart grind....

Önskar dig en mysig påskhelg!!!

Kram

Krusidull sa...

Visst är det mysigt att gå o tråna efter saker man vet man vill göra utomhus, nästan så man kan se det fast det inte är klart. Här är svinkallt o blåsigt.Planterade lite blommor i mina gamla slitna zink hinkar(hittat dem i skogen) alldeles nyss, de lär väl inte överleva länge.
Fortsatt trevlig helg
fr Krusidull

svartataket sa...

Ja sådnana skyltar är jättefina! Vi har kvar vår på vårt husnummer i orginal från -54

Glad påsk!

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hannis sa...

Hmm,Kitchen aid är inte bara praktisk utan snygg!
Önskar Glad påsk coh grattis!

Anne, anness design sa...

Vilka snygga skyltar. Det är något speciellt med siffror och bokstäver. :)

Stämningsfullt sa...

hej!
Så fina skyltar!
Skulle gärna få sitta på mitt hus.... fast andra nummer då :)
Glad Påsk!

mittiminvillervalla sa...

Åh, du har köpt en sån Kitchen Aid som jag vill ha! Fina siffror också!

Go o Glad Påsk!

Kram Monika

LOPPISLIV sa...

Så fina skyltar du köpt...kommer att bli toksnyggt på grinden...och din vita Kitchen Aid...så jäkla stilren och snygg...en sån vill jag också ha....är du nöjd med den?? motsvarar den förväntningarna rent praktiskt också menar jag??? Önskar dig en underbar påskhelg...Kram Paula

Hem och Lycka sa...

Vilka kanonsnygga sifferskyltar! Kommer bli snyggt ihop med grinden. Glad påsk vännen, KRAM!

Tina sa...

Det kommer att bli jätte snyggt...jag satte upp en skylt på staketet förra sommaren med gatunamnet och så klart nummer 10... :-) Blev SÅ snyggt och personligt. Ha en trevlig påsk. Kram Tina

lottens vita och gröna sa...

uuuuurschnyggt! första intrycket skall inte förringas! kram lotten

Emma sa...

Jättesnygga siffror, kommer passa perfekt=)Glad Påsk på dej, kram emmsan

Livy sa...

Så flotte nr skilt du har kjøpt deg! Det kommer til å bli kjempefint på porten!

God påske videre!
*Klem*

LOPPISLIV sa...

Hej igen...jo jag har noterat också att vi har en del liknande ting i våra respektive hem *fniss* kul! Vad bra att Kitchen Aid motsvarar alla förväntningar...nu ska jag bara övertala maken här hemma att vi bara måste ha en sån...Ha det gott...Kram Paula

Anonym sa...

Alltid trevligt när man hittar såna där fynd som man verkligen VILL ha och har råd med.. ;)

White Season sa...

Jättefina siffror, kommer blir perfekt mot eran grind. Önskar dig en fortsatt skön Påsk! Kram Malin

Anne, anness design sa...

Önskar dig en fortsatt trevlig påskhelg!

Jes/Vita villa vila sa...

Glad Påsk vännen!

Vilka supersnygga skyltar!!! KOmmer bli supersnyggt på grinden!

Jo, de prickiga äggen har jag fått får ett par år sedan...Tror de kommer från Village! Tack för dina rara ord!

Kram Jes ♥

Lilla Blanka sa...

Jättefina skyltar..! Det låter så mysigt att ha dem på grinden..du får visa sen :)
Ha en skön fortsättning på påsken!
Kram
Mia

Ett hus i vitt sa...

Vilken härlig blogg du har! Kan inte förstå att jag har missat den... Gillar den skarpt, ok att jag länkar? Kram, Anette

Anonym sa...

hej linda! vilken fin kitchen aid, gillar färgen.. har själv kollat på den vaniljgula nyansen.. är också helt såld på saffransskorpor, det braiga med dem är att de håller länge med :) inga problem här när de går åt fort :)

jag får säga grattis också, trots att jag inte vet vilken dag i helgen du fyller år.. men grattis iallfall ;)

fina siffror till grinden, gillar det gamla stuket..har själv kollat på siffror till fasaden från Bruka.. tror att det blir ett inköp när fasaden blivit målad..

stor kram sara

Anonym sa...

Vilket underbart kök ni har, gillar speciellt handtagen, snyggt!

Ha en skön söndag!
/ruffa

Sunells sa...

Fina nummerskyltar! Passar säkert fin till grinden.

Glad Påsk:)

Kram/Katariina

SOFIE sa...

Åhh vad snyggt det kommer bli! =) Vi har också en gammal järngrind, som förtillfället är röd och rostig, vi har också tänkt måla den svart ;) (får väl se om det blir till sommaren..) Hoppas du har en supermysig påsk! =) Puss å kram!

Anonym sa...

Verkligen fina skyltar... ser fram emot att se det färdiga resultatet. Jag är nyfiken på vad butiken i Slottsstaden heter?

Hälsningar
Anneli