söndag 23 mars 2008

Prickar!

I helgen har jag hunnit med att testa min nya Kitchen Aid, den är toppen.
Började med att baka saffranskorpor och fick till och med lite hjälp utav sambon. Han tyckte att det var så kul att han föreslog att vi skulle baka kanelbullar. Efter det blev det även en morotskaka, som serverades till familjen igår när de var här för att fira min födelsedag.
Till alla er som undra så kan jag säga att maskinen är helt underbar, enkel, snygg och effektiv.
Fick en hel del presenter under gårdagen, trots att jag inte fyller år förrän på tisdag. Kommer lite bilder på det senare. Idag tänkte istället visa de söta ljuslyktorna jag fick utav mamma för en tid sen. Hon vet att jag gillar röd och vitprickiga saker. Dessa passar perfekt i badrummet till de knallröda Lexington handdukarna.


Bild: Privat

Bild: Privat

54 kommentarer:

anette sa...

Det blev ju en lagom färgklick! Jag älskar mina Lexington-handdukar, vi använder dem jämt.

jennys hus sa...

Fina de var. Håller med dig om att de passade bra till handdukarna. Om jag inte kommer ihåg att gratta dig på tisdag så passar jag på att göra det nu:) Grattis i förskott!! Kram/jenny

IKT i min vardag sa...

Ja här får man fortsätta att knåda degar förhand...Påsk-haren kom då inte med någon Kitchen Aid...

Söta ljuslyktor, det är något speciellt med prickar...

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Rött är sött som man brukar säga. Och dina prickiga ljuslyktor är verkligen söta!!

Kram Annica

White Season sa...

Du är riktigt proffsig på att fota! Vilka bilder... Fint med en färgklick, rött är väl så vackert. Kram Malin

Anonym sa...

Jättefina lyktor, va bra med en mamma som vet precis vad man vill ha:-)

Lexington har jag ännu inte hittat här i Singapore, åker hem på semester i början av Juni och hallelulja då ska shoppas:-)

Må gott

Sara sa...

Hejsan

Tack för kommentaren hos mig, blev jätteglad! Tapeten är relativt nyuppsatt och jag är jättenöjd. Det är fint med lite färg också, till allt det vita. Jag länkar till dig om det är ok?
Ha en skön helg!
Sara

Anonym sa...

hej hej!! tack för de fina orden inne hos mig!! jag försöker få in lite gammalt för att få det personligt, medan sambon gillar lite mer strikt och nytt.. det kommer nog bli en snygg matchning.. hoppas jag ;)

Vilka söta ljuslyktor, klassiska och skitsnygga till dina lyxiga handdukar.. kollar alltid på lexington, men samvetet (plånboken *ler* gör att jag kommer hem med gripsholms istället..)

Idag har vi grundat en gammal kökssoffa och lådorna till byrån jag visat i ett gammalt inlägg.. i veckan ska vi börja måla väggar och tak.. otåligheten gör sig påmind, men det måste ta tid som sambon säger ;)

stor kram sara

Hannis sa...

Färglick,så härligt!
Och snygga bilder som alltid!

Jag trodde du fyllde i helgen..
Säger grattis i förskott i stället.

This is Kia sa...

Jättesöta ljushållare. Vad lyxigt med Lexington handdukar. Gillar hyllan, vart har du köpt den ?

Roligt att Kitchen Aid fungerar utmärkt.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Kramar Kia

Lila sa...

Härlig färgklick!

Kramis L

Frida sa...

Vilka fina ljuslyktor! Håller med om att det är fint med vita prickar på rött.
Ha en fortsatt trevlig påsk!
Kram Frida

Karin i Villa Grå sa...

Härligt att få presenter som man verkligen tycker om och som passar in i ens hem. Också härligt att baka massor på samma gång, det börjar bli dags för en bakorgie här så att jag kan fylla frysen med sockerbomber :-)

Kram, Karin

Evelinas hus sa...

Lyckliga du som har en Kitchen Aid.
Grattis i förskott!
Undrar över dina konsoller du har till hyllan, var har du köpt dom eller är dom hemmagjorda?
Kram Caroline

♥ Pia... sa...

Hejsan...oj säger jag ...har suttirt och läst och studerat allt i din blogg..verkligen mycket fint här..så rent och vitt....himla snyggt...jag är dock en blandras..gillar tyvärr alldeles för mycket...vitt och svart..men grått och lite rött...sen så har jag ingetn ordning på alla vita färger:) har drömt om den där shabbiga lantstilen såååå länge ..men inte riktigt fått det på plats..det tar ett bra tag att "byta" allt till en vitt still:)..använder du dej av en kritvit färg eller hur gör du..okej om jag länkar ...det var mycket att smälta här inne:)...PIA

Mamma C sa...

Det låter helt underbart med denna maskin (vill ha). De var söta dessa prickiga ljuslyktor.
Kram Mamma C

Gulligan sa...

Åh, så söta!Tycker om prickigt jag också!

::fina:: sa...

Åh det låter som ni haft det riktigt mysigt hitintills i helgen! Vilka härliga ljuslyktor, de lyser ju verkligen upp dubbelt upp, så att säga. Vad roligt, vi fyller år med bara några dagars mellanrum, jag fyller på fredag! Så jag ska också baka lite nu till mitt kalas, synd att jag inte har någon Kitchen Aid...än... en dag ska jag minsann köpa en!
Kram, Josefine

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Snyggt så!!!!Fräsht!!
Gillar skyltarna med 1-0!!!

hoppas det vart en trevlig påskhelg!!!
Kramizzzz

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

lottens vita och gröna sa...

åh så balla saker du har! det röda med prickar, det gillar jag! grattis i förskott! och vad härligt att komma till dig nurå är det väll alltid nybakat, hihi! kram lotten

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så snyggt det blev med den brytningen! Rött och vitt är så fint ihop!
Förstår att din Kitchen Aid är underbar. Jag är inte ett dugg avis.... näe då....hihi.
kram!

Ann-Catrin sa...

Oh vad glad jag blev av dina saker du ftt..härliga färgklickar..nu blev jag på gott humör!!
grattis i förskott vännen!
kram A-C

n o r d i n g å r d e n sa...

Mina varmste gratulationer i fall jag inte hinner kika in i morgon! Och så läckra bilder, rött och prickigt kommer alltid att vara "inne", det finns inomk oss alla tror jag, snyggt! Mari.

Anonym sa...

Jaa rött o vitt e fint fast det inte är jul speciellt rödrutigt e så fint till sommaren både på kläder o inredning.
Ditt badrum är urläckert med knallröda handdukarna o så e det ju Lexington o de är såå fina
Kram Lena

Solsjö - Under en vind sa...

Kul att den fungerar och har körts in ordentligt!

Läckra röda ting!
Kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Visst är det vackert med rött....
trevliga presenter du fått i förskott!

Ha´det så gott!
Miamaria

My White Cottage sa...

Visst är det härligt med prickiga saker! Tror jag skulle kunna ha hur mycket sånt som helst... :)

Är lite nyfiken på vad du fått för fina presenter!

Många kramar från Jenny

Tjohalia sa...

Vilken härlig färgklick det blev! Kram Sandra

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan! Först och främst vill jag bara tacka för kommentaren om mina bilder - jag blev såå glad! Jag försöker verkligen och tycker det är jätteroligt att ta bilder, men eftersom jag är lite av en "glad amatör" så värmde det jättemycket! TACK!

Mmm... de passar ju in jättefint... härligt! Och när du skrev om grinden och emaljsiffrorna blev jag så sugen på att fixa till min egen grind och vårt staket.. Det lät jättehärligt!

Ha en toppendag!

Emma sa...

Dom var jättefina, härligt med rött!=)Grattis i förskott, kram emmsan

Livet i Gläntan sa...

Hej! Vilka fina handdukar. Jag gillar rött skarpt.

Hoppas det är ok att jag länkar din sida från min blogg? Följer den med stort intresse och tycker att du tar så himla fina bilder. Ha en bra kväll. Kram Jessica

Useful Art sa...

Jättehärliga bilder, kul med lite färg!

Sara

Jes/Vita villa vila sa...

GRATTIS i förskott vännen! Vilka härliga presenter och så mysigt med storbak tillsammans med Kitchen aid ;)

Önskar dig en toppenfin födelsedag & en härlig vecka!!! /Jes

Villa Hemma sa...

Grattis, grattis!

Rött med vita prickar är så fint. Vill ha allt fr Greengate :-D

Zizzi sa...

Tack för din gissning i min tävling, som nu är klar!
Älskar din blogg! Grattis på födelsedagen!
Kram cissi

vitating sa...

Tack för din kommentar hos mig!
Så mycket fint du visar, jätte duktig på att fota!
Åhhh vem vill inte ha en kitchen aid?!

Ha en underbar dag!
Kramiz Vitating Maria

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen älskling!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen mamsen!

Anonym sa...

Vilka snygga ljuslyktor.
Kul att du är nöjd med din bakmaskin, jag har också en fast inte alls en lika stilren :-)

Hoppas att din påsk varit bra?

~~*Pennyshouse*~~ sa...

GRATTIS på din dag !

Härligt med rödprickigt!

Kram Pernilla

::fina:: sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen! Hoppas du har en riktigt fin dag!

Kram, Josefine

Annika sa...

Grattis på födelsedagen! Vilka fina bilder du visar! Det är snyggt med röda accenter! Hoppas att du får en fin dag!

En inredoholic sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! Hoppas du får en fin dag med mycket solsken, kärlek och paket!


Bamsekram från mig

Jannice

londonhem sa...

grattis på födelsedagen och vilka underbara handdukar, älskar verkligen rött!!
anna

Helena Dovier sa...

Så din nya, fina Kitchen Aid fick alltså bekänna färg på en gång?! :-)

Fint med det rödvita och prickiga!

Vad glad jag blev över din kommentar om soffbordet :-). Tyvärr glömde jag att fråga säljaren om var hon hade köpt bordet eller vem som har tillverkat det, och nu när jag vände upp och ner på det hittade jag inga ledtrådar till det. Men sensmoralen av mitt fynd kan väl sägas vara att är man bara tillräckligt envis och vet vad man vill ha så dyker det förr eller senare upp på Blocket :-).

Kram från Helena

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen

Anne, anness design sa...

Snyggt det blev med röda prickar :)

Lilla Blanka sa...

Jag skall säga dig att du fick mig att släpa in mannen på Köks-affären..fram till hyllan med Kitchen Aid...jag tycker din är sååå läcker..vill bara ha :) Så nu VET mannen..bra inför kommande födelsedag eller mors dag eller så ;)
Dina prickar o röda Lexington är jättefräscha :)
Kram
Mia

Living by Milla sa...

Tack för din kommentar hos mig..jag blir lika lycklig varje gång !
Vad läckert du har i ditt badrum,väldigt snyggt med rött.
Camilla

My White Cottage sa...

Hej vännen! Hoppas din födelsedag blev precis så bra som du önskade!! :)

Många, många grattiskramar i efterskott från Jenny

Anonym sa...

Härliga bilder! kram

nea i det gula huset sa...

Tack för din kommentar!
Nu måste jag få berömma dig lite! Vilket underbart hem ni har skapat. Verkligen vackert!

Det är många som skriver att dom fyndar på Coop..jag får nog ta mig dit nästa gång jag är i närheten. För om inte annat så ger stövlarna du hade köpt ett visst habegär!

Tittar in snart igen!

//nea

Anonym sa...

Ja, det var verkligen snygga tillsammans!!