fredag 28 mars 2008

Tripp, trapp och trull!

Visst är de söta, mina Babuschka dockor.
Äntligen har min vän M skickat dem. Får passa på att ge en stor kram och ett stort TACK till honom för att han köpte dem till mig när han var i Ryssland.
Just dessa i svart har 7 delar i sig, alla lika detaljerade och söta. Till min mamma köptes det röda i 15 delar, det är inte klokt villket jobb de har lagt ner på den. Den minsta dockan som går att öppna är inte mycket större än ett riskorn.
Numera står de i fönsterkarmen i vardagsrummet och lyser upp. Man blir så glad när man ser de söta dockorna, målade i vackra färger.


Bild: Privat

Bild: Privat

Bild: Privat

Bild: Privat



50 kommentarer:

Gulligan sa...

Såå fina!

Helena Sjögren sa...

Vilka sötingar,ja de tåls att njuta av. Vilket jobb som lagts ner på dem ! Ha en trevlig helg ! Kram Helena

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ja dom är ur läckra! coolt att dom är "äkta" fran ryssland ocksa!!

IKT i min vardag sa...

Babushka-dockor är facinerande. Vilket jobb att göra och måla dessa! De är jättefina! Min son fick ett set med arab-babushkor en gång från Dubai...får nog ta och leta fram dem...
Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fina de är!!

Ha en skön helg! Kram!

Stämningsfullt sa...

Åh så fina!
Ha en bra dag.
Kram!

Anonym sa...

Så fina! Då får jag titta lite närmare på dem imorgon!

Kram kram/pernilla

infing sa...

Vilka fina dockor! Min mamma köpte också såna till mig när hon var i Ryssland men dom har försvunnit i någon flytt tyvärr.

Min nya dammsugare står på laddning så jag har inte prövat än men jag har hört att den skall vara bra, det går att koppla av nederdelen så man får en liten handdammsugare, jättefiffigt.
Ser fram emot em så jag kan dammsuga lite! :-) Ha en bra helg!
/Carina

Sara sa...

Vad fina dom är, vilket jobb det måste ligga bakom.
Sara

Vecka - Vecka sa...

Så fina!
Kom ihåg nu då jag såg dessa, att jag själv också borde ha en i någon gömma.. kanske det är hemma hos mina föräldrar.. Kanske jag borde ta och leta fram dom!
Kram!
Lotta

Nettan sa...

Åh så fina dom va & välgjorda med !
Tevlig Helg..
Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Verkligen jättesöta! Jag skulle vilja ha några också, fast helst ett par som inte är så skickligt målade, för jag vill måla mina...

Anonym sa...

Underbart söta!
Ha en riktigt skön helg nu!!
kramar

Anne, anness design sa...

Dom är så vackra! Minns att min morfar hade endel mycket gamla ryska dockor, jag tyckte de var så vackra och spännande. De har så mycket historia i sig med.

Helene på Rörvik sa...

Så söta de är, de fanns en Babushka-docka i mitt hem när jag var liten men den har försvunnit tyvärr.
Ha en fin helg!
Kram Helene

~~*Pennyshouse*~~ sa...

så underbara!
jag hade sånna när jag var liten....hum undra vart de tagit vägen.....

Kram Pernilla

lottens vita och gröna sa...

vilka konstverk! från ryssland är ju ballt, då är de verkligen babuschka! kram lotten

Lenas pysselgrop sa...

Såna gillar jag också, har ett par "uppsättningar" på byrån i sovrummet!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härligt söta du fått!!!

Tur inte jag äger några av den variant din mamma fick. Jag menar är den minsta liten som ett riskorn är det som gjort för att mina kids ska slarva bort minst 7 av dem inom en kvart...;)

Kram Annica

My White Cottage sa...

Såååå fina! Gillar att de är svarta i grunden, rikigt läckert!!!

Ha en härlig helg! Kram Jenny

PS. Har du fått mitt mejl nu då?

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackra..fint fota med!!!

Var i st Petesburg för massvis av årsedan , då köpte jag 2 set av dessa härliga damer,,,jätte fina ju!!!!

.....♥.....♥
♥................♥
♥..........................♥......♥
♥..................♥................♥
♥.....................................♥
..♥.........TREVLIG HELG.......♥
.....♥....Önskar Millan!!.....♥
........♥.....................♥
.............♥............♥
..................♥.....♥
.....................♥

Tina sa...

De är så söta...min mormor hade såna och det var det roligaste som fanns när man var liten att dela på dem och vips så var det en till där i... Förstår att du är glad, de är väldigt dekorativa. Kram Tina

S o F sa...

Fantastiskt fina!

Vilket pilljobb. Ser så mysigt ut när de står uppställda så där.

Linda -Galleri Palla sa...

Ursöta! Den minsta är ju verkligen pyttig, tänk då hur små de är när de är 15 stycken (precis som du säger)!! Skön helg!

I Veras hus sa...

Väldigt fina!

Jag hade såna när jag var liten som mamma hade köpt på resa till Ryssland för läääänge sen, men var de är nu har jag ingen aning om.Förmodligen slängda...trist..

Kostar säkert ingenting där..

Ha en skön helg

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!
Vad fina de är! Hade en enorm sån när jag var liten med massor av smådockor i men nu vet jag inte var den tagit vägen, kanske är den hos mina föräldrar. Ja, det ska bli jätteskoj att få göra precis som jag vill :) Och vilken söt liten hund du har!
Ha en härlig helg!
Kram, Susanne

Anonym sa...

Vilka fina1
Jag gillar oxå de där dockorna men alla är faktiskt inte fina men dina var super.

Må så gott i helgen
Kram Lena

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅ så fina dina Babushka är!!! Förstår att du är superglad & vad snyggt att de är svarta i grunden!
Jag har fullkomligt snöat in mig på dessa goa dockor och gillar dem skarpt! Kul att ha ett par äkta!

Kram Jes

Oups... glömde ju skriva:
Superfina foton!!!

Frida sa...

Vilka fina dockor!
Kram frida

Lilla Blanka sa...

De är riktigt imponerande med de där dockorna..! Åh vad du tar bra foton :) (känner att jag tjatar om det, men det är sant..)
Kraaaaaaam
Mia

Anonym sa...

Dom är så otroligt vackra!
trevlig helg!

Sunells sa...

Så vackra färger, jätte fina!

Ha en trevlig helg
Kram/Katariina

Hannis sa...

Vad nice med lite shopping inför våren!Koftan var fin!

Så läckra dockor,fina i svart!
He en bra Lördag..

londonhem sa...

Sa coola, alskar fargen!!
ha en bra dag
anna

Randi sa...

Disse er bare sååå fine. Husker jeg hadde noen i min barndom, men nå vet jeg ikke hvor de er.

Ha en fin helg.

Mamma C sa...

Ja dessa dockor är hur söta och fina som helst. Nog är det pillgöra alltid, när det är så smått.
Ha en bra lördag.
Kram mamma c

Anonym sa...

Jätte fina dockor!!!!! : ) Den minsta är ju bara för söt!!

Kram Maria

Flickan på landet sa...

Vilka små sötisar, jag har börjat gilla dedär dockorna massor :-)
Och tack för den snälla kommentaren i min blogg!
Kram

Hem och Lycka sa...

Så söta! Roligt att de är från Ryssland. Håller med, impad av detaljarbetet.. kram!

purple area sa...

Jättefina!!

This is Kia sa...

I like ryska dockor, man kan titta på dem hur länge som helst. Jag hade ett par när jag var lite, dock inte äkta. Jag lekte med dem och la saker i alla dockorna. Dina är verkligen underbara, gillar också att de är svarta med fin målat mönster.

Kramar Kia

n o r d i n g å r d e n sa...

Läckra foton på den fina ryska runda kvinnorna: ) Mari.

White Season sa...

Ursöta små dockor, och fantastiska bilder som alltid! Önskar dig en jätte skön helg, kram Malin

Lila sa...

Vilka sötnosar!!
Ha en trevlig lördagskväll.

Kramar Lila

Ulli sa...

Vilka fina dockor! Jaf förstår att du är helnöjd.

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Ulli

Anonym sa...

Vilka söta små babushkadockor! Fin färgklick i inredningen!

Beas sa...

Verklignen fina...och jag har faktiskt inte förstått att se det förrän nu...när jag blivit vuxen...trots att jag alltid haft ett par i mitt rum som liten. Hmmm...


Ha en underbar söndag!

Kram Bea

Lyckliga Hem sa...

Hej! Besöker din blogg nästan varje dag, är det ok om jag lägger en länk till dig på min sida?
Om jag inte hör ifrån dig antar jag att det är ok!

Annika sa...

Jättefina! De pryder verkligen sin plats!

Ann-Catrin sa...

Oj oj så fina d är... vilket hantverk !!
Och svidande vackra bilder!!
Kram A-C