söndag 9 mars 2008

Ett skepp kommer lastat!

I helgen har jag haft fullt upp med att göra lite nya smycken.
Alltid lika kul eftersom namnen varierar och alla smycken blir inte helt lika, då man stansar in bokstäverna för hand.
Det gäller att hålla tungan rätt i munen när man slår med hammaren. Har missat ett par gånger och slagit mig på handen i stället, men sånt får man tåla.
Lite trädgårds arbete har det även blivit denna helgen.
Nu är alla gamla buskar och blommor uppgrävda och häcken har klipps jämn. Nu återstår endast väntan på bättre och varmare väder, så man kan så nytt gräs och plantera rosenbuskar. Det kommer nog bli fint, när allt är klart.

Bild: Privat

Bild: Privat

Bild: Privat

Bild: Privat




53 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad fina halsbanden blir!
Här har det regnat så gott som hela dagen så jag har hållt mig inne. Inget trädgårdsarbete här inte :)
Ha en bra kväll.
Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Så snygga din halsband är!!! Kan tänkas att det kommer en beställning.....

Ha en fortsatt skön söndagskväll! Kram!

Kannor och karaffer sa...

Vilka fina smycken du gjort .....superläckra.

Du verkar ha haft en riktig jobbarhelg - låter härligt med att kunna prantera rosbuskar...det längtar jag också till.

Kommer gärna tillbaka hit - det var min första titt hos dig - fin blogg du har!

Hälsn.
/Ann

IKT i min vardag sa...

De är jättefina! Farligt med smyckesarbete...;-)

Ha en fortsatt trevlig söndag, än är det lite helg kvar!

Kram Linda

Anonym sa...

Men hallå där vad snygga halsband!
Och tack för titten inne hos mig - visst är våra hundar underbara! Jag ska aldrig vara utan hund i hela mitt liv!;)

Ha en trevlig söndagskväll!
/Mari

Helene på Rörvik sa...

Vilka snygga smycken du gör. Vad roligt med trädgårdsarbete jag längtar ut, här har det regnat hela dagen.
Ha en bra kväll!
Helene

This is Kia sa...

Vad duktig du är. De är verkligen jättefin. Hur mycket kostar halsbanden? Måste också kommentera din fin zinkkruka, det blev jättefin med den på byår ihop med spegeln.

Kramar Kia

Ann-Catrin sa...

vad du kan.. hur fina som helst!!
Du verkar ha haft en riktigt kreativ helg!!
Kramar A-c

Ann-Catrin sa...

vad du kan.. hur fina som helst!!
Du verkar ha haft en riktigt kreativ helg!!
Kramar A-c

Anonym sa...

Vad fina dina smycken blir. Får man fråga vart du köper materialet, eller är det "hemligt"??
Fin sida du har förövrigt.

jennys hus sa...

Vad fina dom var & vad duktig du är. har själv gjort några smycken men dom ligger inte i samma klass som dina:) Kram/jenny

Nettan sa...

Vad du kan, himla fina halsband!
Kommer nog & beställa ett jag med så småningom..=0), min son har tjatat om ett sådant & då är det kul & ha något som inte alla andra har..
Ha en Skön Kommande Vecka..
Kram Nettan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men så jättefina...gör du dem själv alltså???


Önskar er en härlig söndag!
~~♥ Milliskramar ♥~~

Emma sa...

Åhh, vad fina!Gör du dom själv??Måste vara svårt...*imponerad*=)Dom var jättefina, finns dom till försäljning??;)Kram emmsan

Evelinas hus sa...

Halsbanden är urfina. Vilken gullig liten fåglebur du visar längre ner.
Må såg gott.
Kram Caroline

Anonym sa...

Oj så väldigt kanonfina smycken du gör!!!
förresten så har jag länkat till dig via mig, hoppas att det går bra???
kram

::fina:: sa...

Hje på dej, jättefina hörru! Det blev ju bra foton det där med du :-) Tjusigt! Ja visst är det roligt att få tillverka saker åt andra. Här har symaskinen gått varm idag igen. Såå kul! Hoppas du får en härlig vecka, kan du fatta att det redan är måndag igen imorgon?! Helt otroligt! Kram, Josefine

lottens vita och gröna sa...

oh vilka jättefina halsband du gör, jag har ett hjärta med mina tre barn namn är inristade, jag älskar det!kraaaaaaam lotten

Jes/Vita villa vila sa...

Du är verkligen superduktig & dina smycken blir sååå fina!

Önskar dig en härlig vecka!

Kram/Jes ♥

MiaMaria sa...

Blir så fina halsbanden....

Har du varit så pysslig i trädgården självfår jag lite panik att jag inte plockat bort granris,kransar.......usch!
JAg ska.....

HA´nu det så gott i veckan!
Miamaria

Nygammalt sa...

vackra smycken...

Kalkstenssommar sa...

Så fina smycken!

Vad tar du för dem?

Jag har gjort "lite" stjärna" på korgen nu.....

Kram L

En inredoholic sa...

Åååå så fina halsband du gör...!!

Bosse nospussar till Luffsen att skålarna är köpta hos Lisbeth Dahl! Men de har rostat lite så jag rekommenderar dem inte... !!Önskar dig en bra start på veckan :)

Kram
Jannice

Anonym sa...

De är fina dina halsband!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

åå vad roligt att du gillar mina bakverk.
Ja de är faktiskt mycke finare i verkligheten.
Är så sugen på dina halsband.Ska beställa när plånboken fyllts på en aning....*LER*

Kram Pernilla

Malin sa...

Dina halsband är helt underbara.
Kan man ha 3 namnbrickor eller blir det för mycket och tungt.
Funderar på att skaffa ett "familje" halsband när bebisen kommit. 2 barn + sambos namn hade varit mysigt!
Vad kostar halsbanden?

Tea Kristin sa...

Herlige smykker!! Så deilig å komme i gang med vårarbeidet i hagen da. Her er det fortsatt aaalt for mye snø... :) Så såvidt toppen på rosebusken min i dag da, så det tyder vel på at våren er på vei!!

Lila sa...

Otroligt häftiga smycken!!!

Inredningskursen som jag gick var GRYM, lägger ut lite mer info på min blogg senare när kraften återhämtat sig..

Kramis L

Mamma C sa...

De är jättefina dina halsband som du gör tycker jag.
Kram Mamma c

Fröken Fräken sa...

Ja, man får visst räkna med en del blessyrer när man har något pyssel på gång! VAd avundsjuk jag blir på er söderöver som kan ägna er åt trädgårdssysslor. Här får man sopa balkongen ren från snö istället...

Anonym sa...

Vilka fina smycken! Du är verkligen jätte duktig : ) !! Längtar oxå efter att göra något kreativt.. hm kanske dyker upp nåt snart..

Ha en underbar dag!
Kram Maria

My White Cottage sa...

Vad duktig du är på att göra fina halsband! Visst var det härligt väder i lördags!!! Fler såna dagar tack! :)

I torsdags var jag till Erikshjälpen i Tomelilla. Gjorde fyra små fynd. Har du varit där? Det är inte så stort och de hade inte så jättemycket möbler men mycket glas och porslin. Ska visa mina små fynd på bloggen någon dag!

Hoppas du får en bra vecka!
Kramar Jenny

White Season sa...

Vilka vackra smycken! Går det att beställa vad det ska stå på? Låter som en skön helg, trädgårdsarbete är som balsam för själen. Kram Malin

Helena Dovier sa...

Hej! Efter att ha varit här hur många gånger som helst och tittat på allt fint du visar tänkte jag ge mig till känna nu :-). Din blogg är en stor inspirationskälla för mig! Det är så fint med det som är stilrent och sammanhållet i färger och material, tycker jag. Jättefina halsband, dessutom!
Vårhälsningar från Helena

My Lovely Things sa...

åh så fina halsband du tillverkar!!

härligt med trädgårdsarbete!!
kram anna

Anonym sa...

Superfina! Visst är det skönt när det äntligen blir lite sol och vår i luften. Ha en skön dag!

Vita maränger sa...

Åh vilka fina smycken.
Vill ha......
Hur gör du dessa.

Dom är verkligen skitsnygga.
KRAM

Lilla Blanka sa...

Åh du är ju helt übergrym på halsband...! Gillar verkligen din stil de är helrätta!
Kram
Mia

Anonym sa...

hej tjejen!! vilka jättefina halsband du gör! att de blir olika är ju liksom grejen, alltid kul med handgjorda smycken. förstår att du får många beställningar..

vad duktiga ni är i trädgården, här har vi knappt kommit iordning inne, men jag ser fram emot att bekanta mig med trädgården. ska fylla på med grus på uppfarten och piffa lite..

hoppas du får en trevlig tisdag!

stor kram Sara

Broarne sa...

Jag gillar verkligen dina smycken, kedjorna ser ut som badkarskedjor, verkligen tufft. Hoppas du fortsätter med dem för jag kommer nog attbli spekulant en dag.
mvh
Annmarie

Anonym sa...

Jättefina är de!! Vad tar du för per bricka? Visst måste man kunna använda dem i nyckelringar också?
TACK snälla för att du tog dig tid att komma in och skriva svar på min sida angående loppisen i Simrishamn. Jag dyker kanske upp lördagen efter påsk. Kul att du tycker att vårt hus blir bra, vi är ganska nöjda själva faktiskt!

Annika sa...

Vilka jättefina smycken!

☆Therese sa...

Hei
Så fine smykker du lager, kjempefine !! Selger du slike?
Hos meg har det bare regnet og blåst i helgen, ikke veldig fristene å gjøre noe i hagen. Venter på bedre vær.
Skikket litt raskt nedover i bloggen din, så mange fine bilder. Likte så godt komoden på soverommet ditt og stolen :o)
Green Gate er en favoritt hos meg også - har ikke så mye av det ennå, klarer ikke helt å bestemme meg for farge :oD
Ha en god dag.

Tidsmästarinnan sa...

jag gillar verkligen dina halsband (och allt annat du visar på bloggen!)
Lycka till med loppisförsäljning, det verkar kul, fast jag har aldrig provat själv...
Kram
S

Designe sa...

Engelska pelargoner är så vackra och särskilt i zinkkruka mot vitt sådär! Vitt, rosa och zink är så fint ihop!

Dina smycken är såå fina! Det är kul med personliga smycken! :)

me and alice sa...

Hej!
Här har man missat en del... Snygga smycken som vanligt!
Fågelburen är helt underbar...
kram Susanne

Hannis sa...

Finfina halsband!!

Har fått några "avundsjuka" kommentarer om mitt som hänger runt min hals nästan varje dag=))

lottens vita och gröna sa...

hallojsan! om du menar kuddarna med texten country home, köpte jag em på mio i somras för nässtan ingenting, typ 70% eller nåt! tack för gullig kommenter! kram lotten

Livet och träning sa...

Hej!Vilken fin blogg du har,första gången jag tittar in hos dig(är själv nästan ny på det här. )
Dina halsband är jättefina, håller själv på en del fast med pärlor.
Ha det så bra Iva.

The pyssler sa...

Hejsan!

Wow, vilka snygga halsband. Vill hemskt gärna beställa ett till min kära lillebror som tar studenten snart. Hur många tecken får det plats, vilka material använder du och vad kostar ett halsband?

/ Mirre =)

Mitt vita staket sa...

Men oj så fina halsband du gör...nu blir man nästan sugen på att köpa sej ett...o så fina bilder såklart...Kram o glad påsk på dej...

Anonym sa...

Jättefina smycken! Vad duktig du är! Jag håller på med ett födelsedagssmycke till min mor där jag vill stansa in en liten hälsning. Får man fråga experten hur man går till väga...? ;)

Anonym sa...

jag undrar vad ett smycke med en sån där liten bricka med ordet kärlek på(i inlägget här över) och namnet Leah på en större bricka kostar?