onsdag 5 mars 2008

Vår rensning!

Trots helgens dåliga väder hann vi med en liten rensning i trädgården. Klippte ner lite träd och började gräva upp vad den tidigare ägaren har planterat. Till våren skall här sås nytt gräs och planteras rosenbuskar -skall bli så skönt att få lite ordning här ute oxå och få det precis som man vill ha det.
Lite kvistar från ett utav träden fick följa med in och blommar idag för fullt.
Min söta fågelbur ifrån Madame Stolz är en inflyttningspresent jag fått utav mina vänner.

Bild: Privat

Bild: Privat

Bild: Privat



45 kommentarer:

Nettan sa...

Men vilken fin " fågelbur " & vad skönt att få fixat lite i trädgårn..
Ha det gott..
Kram Nettan

jennys hus sa...

fint!! vad läcker fågelburen var & vad härligt vårigt med lite kvistar som blommar:) Kram/jenny

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken jättesöt fågelbur!! En sådan skulle jag ha jag med...

Kram Annica

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fin bur!
Härligt att ordna lite i trädgården.
Jag hoppas att vi kan få ordning på vår tomt i vår/sommar. Det ser inte kklokt ut där nu! Vi bor uppe på en ås så halva tomten är som ett grusstag, typ :(
Ha en bra kväll.
Kram!

husnummer30 sa...

Vilken söt fågelbur! Perfekt till dekorationer av olika slag.

Ha det bra! //Jill.

Anna-Paulina sa...

Vad kul att du lämnade en kommentar hos mig, vila fina bilder du har. HalsDukar och stickning, det är ju en liten vetenskap, men vad kul det är när man kommer underfund med det, idag blev det inhandlat ett underbart ljusgrönt mohairgarn och en ny påfågelsjal har påbörjats = )God fortsättning på veckan.Häls/AP

Solsjö - Under en vind sa...

Skönt att rensa upp lite!

DEn där buren är såå fin!

Hoppas att du haft en skön dag! Kram!

lottens vita och gröna sa...

oh vilken bur, som ett litet smycke där det står! härligt md trädgård, mmmm rosor, jag är rosoman!kram lotten

Jenny Oak Fae sa...

Vilken fin fågelbur :)

Jag har beställt en på Jotex som jag ska hämta på Posten i morgon, jag älskar verkligen fågelburar, dock utan fåglar... ;)

Kram, Jenny

<3

White Season sa...

Tack för dina rara ord! Fågelburen var jätte fin, enkel, jag har sett en del olika varianter och den här föll jag för :-) Ska åka till Unnersta på fredag, det är en stor lada som ligger ganska nära mig, hon köper in från miljögården, greengate och lite smått och gott! Längtar.. Kram Malin

IKT i min vardag sa...

Har varit vid kusten idag och passade på att klippa mina vita rosor. Älskar rosor!
Vad snabbt dina kvistar slått ut, har haft mina körsbärskvistar en vecka och de är fortfarande knoppiga...
Vilken häftig fågelbur, den kan man pynta med mycket fint.

Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så fin bur...spanat in en liknande fast vit på Åhlens som jag vill ha!!!


Snöiga hälsningar Millan!!
* Kramelikram *
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~
*

Zizzi sa...

Läcker bur! Jag älskar ditt boende, det är såååå fint!
Kram
Cissi

Vita maränger sa...

Det är så snyggt att ta in lite naturmaterial.
KRAM

My White Cottage sa...

Åh, vad fin fågelburen var! Den skulle jag helt klart kunna tänka mig!! Är den från Levande Hem?? Visst är det härligt att ta in kvistar som slår ut i blom. Det ger en verkligen vårfeelings! Ha en bra dag - trots stormvindar och regn! Brr...

Malin sa...

Otroligt fin fågelbur, och fotona är så fina som vanligt!!!
Kram Malin

Helena Sjögren sa...

Ja den var för söt. Kul med lite nytt i trädgården, kommer du hit å gräver åt mig när du e klar med din? ;)Ha det gott Kram Helena

Färjtorp sa...

Vilken gullig fågelbur!!
Kraam!

Anonym sa...

Åh vilken fin fågelbur! Madame Stolz har fina grejor.Kram Katta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

mkkskönt med lite trädgårdsfix.
Ska ut här idag oxå efter strykningen.

Fin fågelbur.En sån har jag oxå.Älskar den!

Kram Pernilla

Kalkstenssommar sa...

Va härligt med vårkvistar!!

Skulle också vilja fixa i trädgården, men i morse var marken här täckt av SNÖ!

Som tur är är nästan allt borta nu.

Fågelburen skulle passa väldigt bra hemma hos mig...... ;)

Kram L

Kalkstenssommar sa...

Det är en kruka som jag för tillfället använder som "tidningskorg". Ville ha ngt vid soffan att ha tidningar i, den här får duga tills jag hitta vad jag vill ha.

Lycka till med halsduken, själv trodde jag att jag löst mitt problem men får nog tyvärr gå till grannen - igen...

Kram L

Anonym sa...

underbar fågelbur, superfin!
kram

Anonym sa...

Vilken fin fågelbur! Visst är det härligt att kunna vara ute och fixa och dona i trädgården utan att frysa!

Kram
Maria

Anonym sa...

Jag gillar ju inte trädgårdsarbete, så jag skulle ju ljuga om jag skrev" härligt med trädgårdsarbete" hahaha
Men fågelburen är sjukt söt! :)
kram

Mamma C sa...

Den var snygg de fågelburen. Jag ska klippa våra träd nästa vecka. Den här helgen hinner jag(vi) inte. Ska oxå ta in lite grenar då.
Mamma C

Anonym sa...

Mysig bur!
Och vilka fantastiskt fina smycken du gör! Jag gillar!
/ruffa

::fina:: sa...

de där fågelburarna är ljuvliga. Vad fint du har dekorerat din, du har verkligen förmågan att göra det enkelt men vackert. Det är vårrensning här hemma också, fast då vi inte har någon trädgård så sker det inomhus. Ska iväg och lämna ltie saker jag inte vill ha till second hand-butik nu. Så skönt! Hoppas du har en bra dag och att solen skiner lika härligt där som här! Kram, Josefine

marita blücher sa...

Nu korsas vägarna igen - senast var det kring M`s änglapållar. Hittade Dig nu två inlägg efter mitt eget hos Pernilla och PENNYSHOUSE. Visst är hennes bakverk något helt utöver det vanliga, ljuvligt läckra. Jag har efter en provbeställning bestämt mig för att börja sälja dem, så Ditt tips till henne är verkligen mitt i prick. Gillar också fågelburen från Madame STOLTZ och Din stilrena blogg med vackra foton.

Kram Marita - http://amouseinahouse.se/

Anonym sa...

Vilka fina bilder!

Sunells sa...

Åh, så vackra bilder - vilken härlig fågelbur, en sådan skulle jag också vilja ha!
Kram/Katariina

This is Kia sa...

Skönt att greja i trädgården. Jag drömmer om trädgård, vad härligt, i allafall på sommaren. Vilken fin fågelbur du har. Jag älskar fågelburar, jag äger två stycken.

Kramar Kia

Tidsmästarinnan sa...

från och med nu står en fågelbur på önskelistan här... jättefint!

Linda -Galleri Palla sa...

Ahh, härligt! Då hoppas man bara på att våren ska komma snart nu då. Kvistarna passar ju bra till några vita påskfjädrar snart ...

Var i Sthlm häromdagen och besökte bl a butiken Årstiden el. Årstiderna. Har du varit där? Du skulle nog köpt med dig halva butiken hem ;) Tänkte på det när jag såg buren... Ha d fint!

Hanna / i ett gult litet hus sa...

Tack för inlägget hos mig!
Nu har dotter vattenkoppor...
så man hinner pyssla å sy lite på dagarna :)
Sk snart visa upp mina alster på bloggen..bara fixa ett nytt bilredigeringsprogram först :)

Ha en underbar helg.

Kramar Hanna

Millas hem sa...

Vilken bra smak dom har...dina vänner! Fågelburen är super!
Madame Stoltz har fina prylar!!
Ha en trevlig helg!
Kram Camilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken otroligt fin den inflyttningsprsenten från dian vänner var!!! Mari.

Lila sa...

Oh, vad skönt med rensning i trädgården. Jag är sugen. Men ska i maj flytta och tankarna ligger helt i den nya trädgården.

Vad fint med "fågelbur"!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Åååå så härligt mys du gjort!

Önskar dig å de dina en underbar helg!

Kram Pernilla

Ljuva ro sa...

Va härligt det låter md röj o rens i trädgården! En sån dag ska vi ha imorgon! Verkligen fin fågelbur!

Lilla Blanka sa...

Åhh den är såå fin den där buren! Har gått och sneglat på den länge nu..vill också ha den :)
Kram & ha en bra helg vännen!
Mia

Flickan på landet sa...

Så mysigt det ser ut och greengate skålarna är verkligen underbara!!!

Himmelbit/Njut en smula sa...

Buren var ju sååå fin! Förstår att det var en uppskattad present!
Fina bilder du har tagit också!

Ha en toppenhelg!

mittiminvillervalla sa...

WOW! Vilken present!

Den är ju bara så vacker! Vill ha! Gillar det mesta från Madam Stoltz :o) "zinkoman" som jag är ;o) (hihhi! någon liten last måste man ju få ha) (förutom alla andra man har)

Förstår att du säkerligen hade fötjänat att få en sån fin present :o)

Ha en skön och trevlig helg!

Kram Monika

Magdalena sa...

Jeg liker dette, så flott et bur!
Takk for din hilsen til meg :)