söndag 2 mars 2008

Lite mer sovrum!

Här kommer de sista bilderna ifrån sovrummet, för denna gång. Man vet aldrig när det händer något nytt här inne.
Den gamla fåtöljen är egentligen inte min, utan min mosters. Men den har jag haft till låns nu i ca 7 år, så den kan nog stå här ett tag till.
Gillar färgen och det grova tyget på stolen. Skulle inte falla mig in att klä om den, den passar bra in hos oss som den är.
Korgen är ifrån Ikea, perfekt förvaring till alla mina inredningstidningar.
När vi var på Ikes sist så köpte jag ett nytt fårpäls att ha på golvet här i sovrummet. Det som låg här tidigare var inte vitt längre, då Lufsen bara älskar att ligga här. Han fick ärva det gamla och ligger numera varm och skönt i sin spånkorg, som står i vardagsrummet.

Bild: Privat

Bild: Privat


42 kommentarer:

Anonym sa...

Det är snyggt med såna fåtöljer.Mysigt skinn att sätta ned fötterna på.Kram Katta

Solsjö - Under en vind sa...

Mysigt! Modellen på fåtöljen är underbar, skönt att krypa upp i de med en go bok eller mysig tidning!

Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

Jo sa...

Du har, som sagt, knåpat ihop ett jättemysigt sovrum! Jag gillar fåtöljen som den är, har två själv två liknande gamla fåtöljer och tycker att de ger karaktär till rummen. Det tycker jag att din också gör, det blir ju en snygg mix av gammalt och nytt på så sätt! Hoppas att helgen är bra! :)

Jenny Oak Fae sa...

Angående Barbiedockorna, så är det säkert samlarvärde på dem, i synnerhet när det gäller Silkstone-dockorna, de görs i begränsad upplaga nämligen.

Kram, Jenny

<3

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag gillar den typen av fåtöljer. Mina svärpäron har en liknande också i grönt! Finns ingen anledning att klä om!!

Tänkte bara säga att din länk till inlägget på inredningsbloggar inte funkar... om du vill åtgärda...

Kramkram
Annica

Maria sa...

Bra att du inte klär om fåtöljen, den passar så fint som grön! Och när det är någon man känner som haft den så behöver man ju inte känna att man inte vet vem som suttit där...
Det ser ut som om din byrå är släkt med ett skåp och ett bord som jag har i vårt sovrum, de har samma böj på benen!

sommar-rummet sa...

Hej ! Kikar in och tackar för kommentaren hos mig, kul med en ny bekantskap. Har nog varit inne på din blogg nån gång förut, men det va ett tag sen, så jag får ta och kika vad du har för dig. Ha det bra. Kram

Anonym sa...

Fint att du vågar bryta vitt-vitt med lite mix som ger en väldigt personlig & levande touch. GILLAR. Vore kul att se omtalade lufsen mysa i sin nyluddiga spånkorg :)

Jes/Vita villa vila sa...

Härliga bilder från ert mysiga sovrum!

Hoppas du haft (har) en superskön helg ☺

Kramar Jes

White Season sa...

Fåtöljen var ju helrätt! Och visst är de engelska pelargonerna vackra, det kommer bli ett par av dom också här snart... Ha en skön söndag, Kram Malin

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad fint!
Jag ska nog också köpa en fårskinsmatta när vi får ordning i en hörna i sovrummet. Där har sonen sitt "rum" just nu men sen tänkte jag göra en mysig läshörna där. Då passar det ju perfekt med en sån skön matta att vila fötterna på :)
Ha en bra dag!
Kram.

lottens vita och gröna sa...

jättefin fotölj! jag är också fårskinnoman, har många...kram lotten

Ann-Catrin sa...

Oh vilken snyg fåtölj... gillar den skarpt... den modellen är oxå väldigt lättplacerad!!
Snygga bilder att njuta av.. som vanligt!!!
ha det gott kram A-C

My Lovely Things sa...

så fint det har blivit i ditt sovrum..
jätte trevligt..
kram anna

::fina:: sa...

Urmysig fåtölj! Har två stycken sådana fast mina är röda. Du gör helt rätt i att behålla den som den är, den är skitsnygg! Jag gillar även kudden du har i, passar ju helt perfekt. Fina bilder, hörrdu! ~Josefine

Bergagårdens Lina sa...

Fotöljen är jättefin! Sovrummet också!

Jo här upp blir det mest snökiting, blåser oftast för lite på havet under sommaren... Sen tycker jag att det underlättar lite att snön är stilla och att man inte sjunker om man stannar :) Fast å andra sidan är jag lite för feg och har fortfarande lite svårt med att styra själva kiten så...mer övning kanske.

Vi ska upp till fjällen om ett par veckor och då blir det nog mycket kite!

Svenska inredningsbloggar sa...

Jättefin fåtölj. Du har en så härlig personlig prägel på ditt hem! Det är jättevackert!

Kram Linda

IKT i min vardag sa...

Det var bara lilla jag som skrev innan...

Kram Linda

This is Kia sa...

Sådan där fåtöljer är så sköna. Kistan ifrån Ikea, har jag kikat på länge, jättefin och bra att ha som förvaringsmöbler. Mina hundar "tar" också massa mjuka och sköna plädar ifrån mig. Men det är bara bra för då kan jag skylla på att jag måste köpa nya. Hur har din helg varit då?

kramar Kia

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Det är alltid härligt med gamla saker som har en historia. Hoppas du haft en superfin helg. kram

Josephine sa...

Ja vistt var den svarta boxen helt oemotståndlig. Den var faktiskt inte jättedyr, kostade 150 kronor. Jag tyckte nog att det var ok, jag köpte den ju iaf...haha.

Din byrå är verkligen fin och installationen ovanpå också. Jag gillar det avskalade med bara ljusstakar och en spegel. Det ser så luftigt och enkelt ut. Passar ju jättefint in ihop med sängen och den färgskalan.


Kram/björkvägen 15

Lilla Blanka sa...

Åh vad fräscht det ser ut..(precis som överallt hos er!) Fårskinn är ju såå mysigt..hihi förstår att Lufsen lade beslag på det andra :)
Kramar
Mia

Frida sa...

Tack! Ja visst gör det skillnad när man städar. Egentligen borde man kanske göra det lite oftare. Vilket fint sovrum! Fårskinn är så mysigt. Jag har ett par fårskinnstofflor som jag bara älskar att ha på mig.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Frida

Radhusdrömmar sa...

Fina bilder som vanligt!
En sån fårskinnsfäll har vi också hemma. Yngsta sonen älskar att ligga på den.
Gillar verkligen byrån!

Ha en bra vecka!

Kram Johanna

Beas sa...

Fåtöljen ser underbar ut och otroligt välbevarad.

Kram Bea

Me sa...

Hej! Jaså du har vågat dig på surfing? Får väl se om det är något för mig:) Annars låter ju inte sola i Egypten helt fel heller!
Härlig blogg du har!
Kram kram

Kalkstenssommar sa...

Helt enkelt UNDERBART!!!!

Jag förstår att du inte klär om stolen, man måste ha saker som bryter av.

Kram L

essko sa...

Tack för kommentar inne hos mig! Här har jag inte varit förut, ska ta en svängom här....har redan sett en jättefin grön fåtölj:)

En inredoholic sa...

Jättefin soffa... underbar färg... Och den där byrån blev ju så kanon!

Kram och hoppas du får en bra start på veckan.. Nu ska jag till Malmö.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Såå mysig fotölj.Hade 2 för ca 5 år sen..vad gjorde jag...slängde dom...ajajaj...de var sååå fina..gammalrosa tyg.Lätt att vara efterklok..hum...

Sov rummet är ljuvligt!

Kram Pernilla

Mamma C sa...

Fotöljen är jätte fin som den är. Dottern har någon liknande modell som hon har hittat på myrorna. Jätte skön att sitta i.
Mamma C

n o r d i n g å r d e n sa...

Håller med dig ang fotöljen, den är läcker i sitt originaltyg precis som den är, så snyggt! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...fåtöljen menar jag; ) Mari.

Hemma hos Klara... sa...

Jättefin fåtölj, snäll moster som lånat ut den till dig :)

Ha det så bra!
Kram Helena

My White Cottage sa...

Lever du vännen?!? Med tanke på vinnaren i lördagens mello menar jag... *hihi*

Fin, fina bilder från ert härliga sovrum! Byrån är bara såååååå fin!

me and alice sa...

Fotöljen är charmig precis som den är...Så snyggt sovrum!
soliga kramar /Susanne

sommar-rummet sa...

Hej! Du skrev att du gillade våra fönster karmar. Kul! Det är profilerade köksluckor som vi klätt in väggen med, som panel. Vi har det i matrum och i vardagsrummet oxå. Vi köpte för 50kr st, för 20 år sen... Kram

Helena Sjögren sa...

Halsband har anlänt, det var precis lika vackert som jag föreställt mig. Nu hänger det runt min hals .
Tack snälla du . Kram Helena

Vårt lilla hem sa...

Vilken läcker fåtölj! Passar så bra in i ert vackra sovrum! Korgen är ju supermysig, perfekt att ha tidningar i.

Fårskinn är såå fina! Skulle kunna ha mängder! Har en svart hund så ett sånt skulle inte va så fint hemma hos mig speciellt länge :)

Jag har sagt det innan och säger det igen, byrån är underbar!

Kramkram! Jenny

bykerstin o. butikblandannat sa...

Vad vackert du har det! Och jättefina bilder! Blev så inspirerad att fota. Så kul att se personlig inredning med en säker mix av stilar! Kommer tillbaka.. Ha det gott! Kram Stina

Anonym sa...

Älskade verkligen byrån! Så fint med spegeln och det på!

Anonym sa...

Fotöljen är superfin som den är!! Jag förstår att du inte klätt om den. En sådan fotölj skulle jag själv vilja ha till en läshörna i arbetsrummet!! Kram