onsdag 15 oktober 2008

Höst pynt!

Men något så enkel som nypon man kan lätt göra lite höstfint här hemma. Fick faktiskt iden ifrån min mamma som sätt ett så fint nyponhjärta i en tidning. Så jag tog Lufsen med mig ut för att plocka lite.
Den härligt röda färgen gör sig så fint mot allt det vita i hemmet.
Tyvärr hade jag inte någon tillräkligt hård ståltråd hemma, så hjärtat gick inte att hänga upp - så det fick ligga här i fönsterkarmen i vardagsrummet istället.
Mamma kom dock förbi igår med ett mycket finare hjärta som hon hade gjort. Lovar en visa en bild utav den snart, så ni alla får se hur det skulle se ut, om man hade haft den rätta ståltråden.




Bild: Privat



35 kommentarer:

linnea-maria sa...

Åh vad sött!! Jag önskar jag hade nyponrosor hemma. Då skulle jag försöka göra egen nyponsoppa och kanske lite kransar . /linnea-maria

Skatan sa...

Vackert! Gillar hösten av den här anledningen - det finns så mycket att pyssla med och inspireras av!

Kram,

A.

Anna sa...

Stilrent och snyggt, det är så himlans härligt på hösten särskilt när solen skiner som idag :-) Tack för svaren angående skåpet som du säljer, ser supersnyggt ut men lite för långt bort plus att jag vill helst ha ett riktigt gammalt med glas så man ser det snygga vita matteusporsliner är det tänkt ;-) men snyggt är det ändå. Ha en FAB dag, kram Anna

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Va gulligt... sött
kram Linda

Moodboardwithflowers sa...

Å så fint! jag vill också!!! hihi kanske ska ta en promenad och leta upp några.. fina bilder, som alltid!

Liza i pepparkakshuset sa...

Så sött! Tack för idén :)

Kram Liza

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fint!
kram.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Nypon är verkligen fint som pynt. Supersött hjärta!

♥ Fyra årstider sa...

Önskar dig lycka till i min lilla tävling...du måste länka för att kunna vinna.
Kram Lotta

Sofie sa...

Vad pyssligt och så fint det blev! Undrar om man kan göra samma sak med rönnbär? Fast de har ju inte en lika fin rödfärg som nypon :) Kram, Sofie

Ett hus i vitt sa...

Ja det r jättemysigt med nypon! ett sådant där hjärta har jag med gjort, som hänger på förrådsdörren :-). Bli säpnnande att se vad din mamma har gjort! Kram, Anette

Anonym sa...

Mycket fina bilder, jag gillar den översta som är som en vacker liten tavla!

Lallis - liv och leverne sa...

Mmm..gillar, gillar de vackra bilderna:)
Kram Lallis

Från A till O med Jenny sa...

tyckte din krans blev fin...etydligt finare än om jag skulle gjort den iaf
Ha det gott
Kram

Hem och Lycka sa...

Snyggt och håller med, det röda gör sig väldigt fint mot det vita. kram

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så vackert! :) Härligt höstigt :) Snygga bilder du tar som alltid!

Kram o ha en fin torsdag!

Susanne

Hanna sa...

Vilken jättesöt krans. Försökte också göra men min blev inte så fin.

Melkers Mamma sa...

Vilken fin blogg du har! Jag måste få tacka för det fina halsbandet du gjorde till min son i doppresent för en månad sedan - det var väldigt uppskattat! Hoppas din semester var trevlig ;) KRAM, Jennie

Anonym sa...

Kanon fina bilder!
Ska försöka mig på ett fint nyponhjärta. Sanna

Fröken Fräken sa...

Var är alla fina nypon (ekollon, kastanjer, lärkträdgrenar osv) här?! Jag vill också göra det fint med höstliga saker från naturen... Jag tycker nyponhjärtat var minst lika fint att ha sådär!

Vackrare vardag sa...

Jättegulligt blev det! Önskar jag också hade tillgång till nypon...

Trevlig helg!

Useful Art sa...

Jättefina bilder!!

/Sara

SOFIE sa...

åh så sött! =) Vad mysigt att pyssla lite! Massa kramar!!

Camilla Alvén sa...

Mysigt, de röda nyponen lyser så fint mitt i allt det vita, snyggt.
Ha det bra
Camilla

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej igen!
Idag blev det höstpromenad och nyponplockning.
Här ska fixas!
Kram kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, men titta så fint det blev med höströda nypon mot det vita. Vackra kontraster. Snyggt durkslag också, hihi. =)Kram Madeleine

Ljuva ro sa...

Vilka läckra bilder! Ditt hjärta tycker jag är så sött!

Villa Hemma sa...

Kanonfint.

Ääälskar första bilden!

- jenny

My White Cottage sa...

Visst är det fantastiskt så mycket vackert det finns att ta in från naturen just nu! Ditt nyponhjärta är urfint! Själv är jag på jakt efter lärkträd att göra en krans av (efter inspiration från Julboken från Jeanne d´Arc Living). Du råkar inte veta något ställe där det växer massa lärk så man kanske kan norpa ett par kvistar?!? *hihi*

Önskar dig en trevlig helg!
Kramar i massor!

Ellas Inspiration sa...

Ja, visst är de vackra!

Kram Karin

SOFIE sa...

Hej gumman! Blev inspirerad av dig och plockade in lite nypon idag jag också ;) Ska pyssla sen =) Ja, Thailand var underbart! Vi åkte ju nu när det var lågsäsong( regnperiod från maj till oktober om jag minns rätt), men hade verkligen jätte bra väder! 36 grader varmt och skönt, inte något regn att tala om alls! Vi fick låna min vän Josefines föräldrars hus i en liten by som heter Ban Huay Yang, som ligger 5 timmar från Bangkok, och 1 ½ timme från Hua Hin. Där var det verkligen underbart! Lungt och skönt, helt öde strand! =) Inte många turister alls. Bara ro om sig själv och må bra =) Superbilligt om man jämför med Hua Hin (som självklart också var billigt pedikyr: 60 kr Hua Hin 16 kr Ban Huay yang. Massage: 120 ke Hua Hin 40 kr Ban Huay Yang) och supergod mat!! Vi bodde även 2 nätter i Hua Hin för att få shoppa lite ;) Där bodde vi på ett jätte litet (ca 20 rum kanske) hotell, som var nyrenoverat och super fräscht. Trevlig personal. White sand heter det. Vet att det finns två White sand i Hua Hin men det här låg mitt emot Sofitel jätte nära till både shopping och bad! =) Hoppas du har och får en fortsatt trevlig helg! Massa kramar Sofie!

Sofia på Me and my home sa...

Så vackert! Enkelt och snyggt! Hittade en buske med blå/svarta bär häromdan, går nog förbi imorn och plockar några, skall se om man kan få till en liten krans av dem eller om de bara mosas sönder..
Tack för inspirationen! :)
Kram Sofia

C De-sign sa...

Visst är naturen helt fantastisk....... man kan skörda och pynta i det oändliga....så fint ditt hjärta blev! Önskar dig en skön fortsatt söndag! Kram fr C

Jes/Vita villa vila sa...

Å så fint! Verkligen jättehärligt - duktig du är! Fina bilder också!

Kram Jes

Brunkullan sa...

Ja jag gjorde ett i fjol och la i en kruka.
Ditt var jättefint där i fönstret!
Susanne