tisdag 28 oktober 2008

Köks glimtar!

Med lite nytagna bilder ifrån mitt kök, tänkte jag presentera vinnaren i min lilla tävling. Det blev Therese med den otroligt söta bloggen Lurans blogg, så Grattis till dig!!!

Köket har fått sig en höst makeover, borta är de rosa pelargonierna - de står numer i källaren i väntan på att våren skall komma igen.
Gillar så det lite slitna terrakotta krukorna som står på enkla zinkfat, enkelt men snyggt. Blommorna är fynd som mamma gjorde sist de var på Bilka i Danmark. Är lite känsliga så jag får väl passa på att köpa lite fler när vi åker över en sväng om ett par veckor. Jag är inte känd för mina gröna fingrar, så jag skall väl vara glad så länge de lever.






Bild: Privat



22 kommentarer:

Therese sa...

Åter igen, ett stort tack för den fina vinnsten! Men även för en inspirerande blogg, det är så skoj att "botanisera" i de äldre inläggen :-) Och du, kan du möjligtvis tipsa om vart du köpt de charmiga korten som sitter på anslagstavlan när du fotade den? Fortsatt trevlig dag!

Skatan sa...

Stämningfulla bilder :)

Kristin sa...

Hej du, vilka fina bilder! Jättehärligt och väldigt stämningsfullt!

/Kristin

MITT VITA HUS sa...

Fina bilder du bjuder på idag...
Kram M

Anonym sa...

Vilka fina bilder du bjuder på :) superfina växter i fönstrena, passa jättebra i krukorna!

kram Sara

Hem och Lycka sa...

Såå snygga bilder du visar, läckert med fatet och kastanjerna.. kram

Grodmamman sa...

Grattis till vinnaren!
Vackra bilder du visar från ditt kök!
Kram

Radhusdrömmar sa...

Fina bilder!
Och fint med en lerkruka med sån patina på.

Gillar köksbordet också, var är det köpt?

Ha det gott!

Kram Johanna

Tineling sa...

Vad du är duktig på att göra snyggt!

Anonym sa...

Riktigt fin fint! Tack för en mycket härlig & inspirerande blogg!
Kram Vik

VIT och PASTELL sa...

Åh, vad fina bilder du tar! Myrteträdet är ju jättegulligt i sin slitna kruka, men ack så känslig för torka. Lycka till med att hålla den vid liv! ;-)

Kram Maria

Nettan sa...

..redan tillbaka;-) fina köksbilder! Myrten är helt klart en favorit, inte torka ut, inte för varmt..Lycka till;-)
Kram Nettan

Nettan sa...

Härliga bilder & grattis till vinnaren !
Kram Nettan

Karin sa...

Så fint det blev i köket! Enkelt är snyggt och dina bilder är väldigt fina. :-)

Myrtenträd gillar jag - som någon skrev de är känsliga för att torka ut men den vill inte heller ha det för vått om fötterna. Jag vattnar mitt ungefär varannan dag på hösten/vintern men det beror också på hur soligt det är. Lycka till!

Useful Art sa...

Grattis till vinnaren :)
O jättehärliga bilder!

/Sara

Från koja till slott sa...

Åh, älskar den växten! sÅ FIN!
Grattis till vinsten!
Kram Pernilla

Villa Hemma sa...

Grattis till vinnaren!

Superfina bilder!

Halsbandet kom idag! Kanonkanon! Tackar!

kram

Frida sa...

Gratulerar till vinnaren!
Ja visst är det vackert med terrakottakrukor. Myrten är också så fint.
Kram Frida

Anonym sa...

Vad fint du har det i köket :)

Emma Clara sa...

jättefina bider....det är så höstfint med kastanjer...jag har just fägat håret i kastanjbrunt..blev jättebra..gillar den fina krukan med trädet i.....

plingan sa...

Vilka fina bilder du lagt upp! Gillar det naturliga och enkla som ändå blir så mysigt och hemtrevligt.
¨Må så gott¨

Englagård sa...

Det är så fint med gamla slitna krukor, jag brukar fynda på loppis för 1 krona st:)
Tillsammans med dina blommor blev det oslagbart, håller tummarna för att de överlever
ha en trevlig helg

kram Karina