fredag 31 oktober 2008

Bakat och klart!

I helgen skall den invigas, min nya silikonkavel ifrån Bagaren & kocken. Vit och fin är det, känns som ett rejält verktyg till just bakning och nu är det snart upp till bevis.
Ja helgen är här. Idag har man turen att sluta redan vid tre tiden, en av alla fördelar att jobba på kontor.
Kvällen skall spenderas hemma hos min goda vän Lotta i Helsingborg, mysigt.
Sen skall här bakas. Har planer på att göra ett par nyttiga GI bullar, perfekta att ta med till jobbet, men även bagels. Har fått tokdille på dem sedan vi var i NY. En nyrostad bagel med cream cheese till frukost, mums!
Har glömt att berätta jag duktiga jag gick till bygghandeln förra helgen och införskaffade lister till ett utav rummen. Smart som man är tog man vita, så slipper man måla. Nu är det upp till min snälla pappa att komma och hjälpa mig, spika lister ger jag mig inte på.





Bild: Privat

25 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar kavel... jag vill också haaaa :) Önskar dig en alldeles underbar allhelgonahelg :) Kram kram.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så snygg! Den vill jag också ha!
Ha en bra dag.
Kram!

MITT VITA HUS sa...

åh så fin, lite avis är jag u;)
Kram M

Johanna sa...

En sån vill jag också ha! Jätte fin!Ha en skön helg!
Kram!

Skatan sa...

Oj...det hade jag glömt hur gott det är!! Nyrostad med ett tjockt lager skall det vara ;-)

Baka på du! Jag lär göra detsamma :)

Kram!

Radhusdrömmar sa...

Snygg kavel! Hoppas att baket går bra med den :-)

Kul att läsa reportaget om dig! Och vad fint det blev i datorrummet, en sån Tolix stol skulle jag också vilja ha.

Ha en bra helg!

Kram Johanna

Anonym sa...

Jättefin! Ha en skön helg.

Sunells sa...

Härliga bilder och kaveln var ju så snygg!
Ha en mysig helg:)

Kram Katariina

Jenny sa...

Ja men då är ju halva jobbet gjort … och den jobbigaste av bitarna var det också också. ;)

Trevlig helg!

Anna sa...

Ohh en vit kitchenaid vill jag också ha, är du nöjd med den?? Lycka till med GI-baket, jag tar gärna emot recept på nyttiga bullar. Kram Anna

Monkan sa...

Oooh, rysligt snygg kavel, coh självklart gör den sig bra brevid KitchenAid :-) Bagaren och kocken måste jag absolut utforska!

Jag läste reportaget på Homepoint också, jättekul att läsa och så fina bilder från ert hem.

Julias vita drömmar sa...

Åå så fint reportaget var :) Stövelbilden är fantastiskt fin tycker jag :)

Har glömt att svara på en fråga ang. Smegen. Frysdelen rymmer mer än man tror, men vi ska ha en stor frys i skafferiet också :)

Kram kram

Nettan sa...

Å vilken fiin! Blir ju baksugen direkt! Ha en härlig helg!!
Kram Nettan

Dalatorpet sa...

2 saker jag bara vill ha!!!!!

Anonym sa...

GI-bullar låter spännande! Bagels är inte helt fel de heller. Så kul det var att läsa om dig på homepoint förresten!

Det låter jättetrevligt att komma och hälsa på! Vi har ju sagt hur länge som helst att vi ska styra upp något här, men det kan vi ta en annan gång. Den enda helgen som är fullbokad för vår del är nästa helg och första adventshelgen.

Kram!

Fröken Fräken sa...

Så det är fler än jag som ägnar sig åt listprojekt?! Själv höll jag på till kvart i tolv i natt med att förvandla mina golvlister i köket till vita. Så mycket finare än konstig mörkbrun mahogny! Får se om det blir något bakat för min del, jag har hundvakt idag, och det är lite distraherande... ;-)

Villa Hemma sa...

En sådan kavel måste jag också ha att matcha min Kitchen Aid med :-D

kram

Hem och Lycka sa...

Vill också ha en sån kavel, synd att jag inte kunde delta i min egen tävling för ett tag sen ;-) Tur jag har KA, annars hade jag grämt mig rejält när jag ser dina fina bilder ;- kram

Hemma hos Klara... sa...

Grattis! Du är vinnaren av pepparkaksformarna. Maila över din adress till mig så kommer det ett litet paket på posten.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Helena

mail@klarafardiga.com

Nettan sa...

Snygg kavel & hoppas det blev ett lyckat bak =0).

Lister skulle vi med behöva inhandla, färdigmåladee förstås ;0)

Kram Nettan

White Season sa...

Hoppas baket blev bra, kan väl knappast misslyckas med alla dina fina bakverktyg :-)
Fin artikel du var med i, men jätte fina foton, gillar verkligen din stil och smak. Många kramar Malin

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Åhh vad snygg den är.
Ha en fin vecka!
Helene

Barn & Inredning sa...

Hej!!
Underbar kavel....ett måste i köket.
Speciellt nu när man ska kavla alla dessa pepparkaks degar med barnen till jul puuu...:)
Det blir nog en sådan...
Underbar blogg du har...du är en favorit..
Kram MAlin

Jes/Vita villa vila sa...

*Vill ha*!!!

Superläcker är den kaveln & så snygg.... Måste vara en dröm att baka med :)

Önskar dig en fin vecka vännen!

Kram Jes ♥

En inredoholic sa...

Hoppas du hade det trevligt här i Helsingborg :) Ny vecka, nya inredningsutmaningar *skratt*

Kram kram Jannice